Podpůrný kurz SPVČ - 40
Osnova sekce
-
PODPŮRNÉ STUDIUM SPVČ - 40
Autor: Mgr. Bára Polívková, Mgr. Petra Bláhová
Tutor: Mgr. Bára Polívková
-
-
Zde naleznete srozumitelný popis osobnosti jako originální a svébytné jednotky.
-
JAKÝ JE ČLOVĚK? CO UMÍ?
VLASTNOSTI A SCHOPNOSTI OSOBNOSTI
-
DŮLEŽITÉ PROCESY A JEVY
-
Člověk je neopakovatelná a nekonečná studnice různých pohnutek a procesů, které se v něm odehrávají. Často se zmítáme ve víru dění, v chaosu našich myšlenek a představ o sobě a o světě. A někdy se stane, že se necháme přesvědčit o něčem, s čím nesouzníme. A přitom my sami máme šanci tolik věcí ovlivnit, ať už se týkají nás, nebo okolního světa. Proto sem vkládám následující video - je to milý příběh o síle pozitivního myšlení. Užijte si ho...
-
-
VÝVOJ ČLOVĚKA
-
SKUPINA A SKUPINOVÁ DYNAMIKA
-
Kdy a jak vzniká skupina? Jak to probíhá? Co se tam děje? Vzpomeňte si na moment, kdy jste začínali spolupracovat s nějakou skupinou a byli jste v roli účastníka. Určitě si vybavíte alespoň matně proces, který jste společně se skupinou prožili od začátku až do jistě zdárného konce. Probíhá tam totiž několik fází..A jaké jsou?
-
Každý člověk má v této společnosti "své místo" na základě svých vrozených a získaných vlastností. Tomu místu se říká SPOLEČENSKÝ STATUS.
SOCIÁLNÍ POZICE je místo v sociálním systému, které vyplývá ze sociálního statusu, ale i ze schopností , charakterových vlastností, společenských konexí, mnohdy i příslušností k různým mocenským uskupením. Jestliže společenský status vymezuje spíše míru společenské úcty nebo formálních pravomocí a zavazuje se k určitému typu chování, potom sociální pozice spíše napovídá, co si jedinec v daném systému "může dovolit".
Od každého člověka zaujímajícího určitou pozici společnost něco očekává. Říká se tomu SPOLEČENSKÁ ROLE.
Jaké role rozlišujeme? Nechme se inspirovat panem Říčanem..
-
Máme skupinu...ale většinou jí někdo vede. Jaké jsou typy vedení skupiny? Dozvíte se v textu níže.
-
V následujícím úkolu se setkáme opět s Bedřichem. Tak chutě do toho!
Bodovaná aktivita
-
A po teorii trocha praxe. Mrkněte do fóra. Jedná se bodovanou aktivitu!
-
PEDAGOGICKÝ PROCES
-
A pokud si stanovím cíl své pedagogické lekce, měl(a) bych si stanovit i určitý konkrétní výstup, díky kterému si na konci své pedagogické lekce ověřím, že bylo stanoveného cíle dosaženo. Jak na to?
-
Níže naleznete slíbenou Bloomovu taxonomii cílů. Pomůže vám při formulování cílů i výstupů.
-
Při plánování pedagogických cílů pro nás bude zásadní rozlišení cílů odborných a sociálních. A co že to je? Čtěte níže...
-
A je tu poslední úkol této kapitoly, který se bude (jak jinak) týkat Pedagogického cíle. Je to povinná, nebo-li povinná aktivita. Abyste se na ni jaksepatří naladili, můžete si pustit následující písničku od Mňágy a Žďorp, která se jmenuje Cesta může být cíl. Přijde mi aktuální - protože cesta k stanovování cílů a výstupů je někdy klikatá...¨