Osnova sekce

  • PEDAGOGICKÝ PROCES


    • PLÁNOVÁNÍ A PŘÍPRAVA PEDAGOGICKÉ LEKCE
      Všichni se určitě shodneme na tom, že jakoukoliv činnost je vhodné si naplánovat. Při plánování pedagogické lekce se však často stává, že nejdříve rozvrhujeme čas zájmového útvaru, plánujeme aktivity, které budeme dělat a teprve pak stanovujeme, čeho tím dosáhneme – tedy STANOVUJEME CÍLE. Postup by ale měl být naprosto opačný. Nejdříve bych si já, pedagog, měl uvědomit, co je mým cílem v následujícím zájmovém útvaru, teprve pak hledám prostředky (hry, aktivity, činnosti), kterými cílů dosáhnu. Pojďme si ve stručnosti projít zákonitostmi při formulování pedagogických cílů.
    • A pokud si stanovím cíl své pedagogické lekce, měl(a) bych si stanovit i určitý konkrétní výstup, díky kterému si na konci své pedagogické lekce ověřím, že bylo stanoveného cíle dosaženo. Jak na to? 

    • Níže naleznete slíbenou Bloomovu taxonomii cílů. Pomůže vám při formulování cílů i výstupů.

    • Při plánování pedagogických cílů pro nás bude zásadní rozlišení cílů odborných a sociálních. A co že to je? Čtěte níže...

    • A je tu poslední úkol této kapitoly, který se bude (jak jinak) týkat Pedagogického cíle. Je to povinná, nebo-li povinná aktivita. Abyste se na ni jaksepatří naladili, můžete si pustit následující písničku od Mňágy a Žďorp, která se jmenuje Cesta může být cíl. Přijde mi aktuální - protože cesta k stanovování cílů a výstupů je někdy klikatá...¨