Jak postupovat při stanovení konkrétního výstupu
Požadavky na absolvování
Při formulování konkrétního očekávaného výstupu je třeba brát zřetel na to, že dle zásad současné pedagogiky hybatelem děje je ŽÁK. Je tedy třeba najít vhodné a aktivní sloveso, aby z formulace bylo zřejmé, jak konkrétně se naše výchovná a pedagogická činnost žáka dotkne.
Např.: Pokud je mým záměrem, aby se žáci naučili základní gymnastické cviky, tak konkrétním výstupem bude nějaký velice konkrétní a měřitelný očekávaný výsledek, který se díky mému pedagogickému působení u žáka projeví, a to např.:
Žák provede kotrmelec, stojku a hvězdu.
Žák úspěšně přejde kladinu.
Žák provede výmyk.
Při hledání vhodných aktivních slov vás může podpořit tzv. Bloomova taxonomie cílů. Najdete ji pod tímto textem v kurzu.
Naposledy změněno: pondělí, 8. dubna 2019, 21.27