Při formulování konkrétního očekávaného výstupu je třeba brát zřetel na to, že dle zásad současné pedagogiky hybatelem děje je ŽÁK. Je tedy třeba najít vhodné a aktivní sloveso, aby z formulace bylo zřejmé, jak konkrétně se naše výchovná a pedagogická činnost žáka dotkne. 

Např.: Pokud je mým záměrem, aby se žáci naučili základní gymnastické cviky, tak konkrétním výstupem bude nějaký velice konkrétní a měřitelný očekávaný výsledek, který se díky mému pedagogickému působení u žáka projeví, a to např.:

Žák provede kotrmelec, stojku a hvězdu. 

Žák úspěšně přejde kladinu. 

Žák provede výmyk.

Při hledání vhodných aktivních slov vás může podpořit tzv. Bloomova taxonomie cílů. Najdete ji pod tímto textem v kurzu. 

Naposledy změněno: pondělí, 8. dubna 2019, 21.27