Postup při formulování pedagogického cíle
Požadavky na absolvování
Pokud hledáme jazykovou poučku, pak se cíl stanovuje jako dokončení věty:
Naším cílem je… a následuje sloveso (předávat, rozvíjet, učit, sledovat, vytvářet,…) a pak konkrétní věc (znalost, dovednost, schopnost, spolupracovat, tvořivě myslet…).
Cílem není kreslení podzimu, práce ve skupinkách, nový tanec, fotografování. To jsou jen činnosti, kterými naplňujeme cíle. V cíli by vždycky mělo být patrné, čeho chceme v dané činnosti dosáhnout. Cílem směřujeme k nějaké dovednosti, znalosti či změně postoje, které bude žák moci využit i v jiné situaci:
Učit žáky míchat barvy tak, aby znázornili podzimní strom.
Vést žáky k uvědomění si vlastní týmové role.
Vést žáky k uvolnění emocí při tanci.
Učit žáky vyfotit portrét.
Naposledy změněno: pondělí, 8. dubna 2019, 21.14