Pokud hledáme jazykovou poučku, pak se cíl stanovuje jako dokončení věty:

Naším cílem je… a následuje sloveso (předávat, rozvíjet, učit, sledovat, vytvářet,…) a pak konkrétní věc (znalost, dovednost, schopnost, spolupracovat, tvořivě myslet…).

Cílem není kreslení podzimu, práce ve skupinkách, nový tanec, fotografování. To jsou jen činnosti, kterými naplňujeme cíle. V cíli by vždycky mělo být patrné, čeho chceme v dané činnosti dosáhnout. Cílem směřujeme k nějaké dovednosti, znalosti či změně postoje, které bude žák moci využit i v jiné situaci:

Učit žáky míchat barvy tak, aby znázornili podzimní strom.

Vést žáky k uvědomění si vlastní týmové role.

Vést žáky k uvolnění emocí při tanci.

Učit žáky vyfotit portrét.


Naposledy změněno: pondělí, 8. dubna 2019, 21.14