Mám pro vás návrh. Co takhle (alespoň na chvíli) uniknout ze studijních povinností - třeba do pohádky? Možná jste viděli "Což takhle svatba princi"? Šlo tam, jak už to v pohádkách bývá, o prince. Bojovaly o něj tři dívky a všechny dostaly za úkol "představit samu sebe písničkou". Jak se úkolu zhostila jedna z princezen, se můžete podívat níže.
A pokud se vám nepodaří video přehrát, tak TADYnajdete text.
Jaký(á) jsem? Co o sobě můžu světu říci? Jak mě svět vidí? To vše jsou otázky, kterými můžeme zjišťovat, jaké jsou mé VLASTNOSTI? Jak můžeme definovat "vlastnost"? Inspirujte se v níže vloženém textu.
V naší osobnosti lze ale také postřehnout tzv. SOUBORY VLASTNOSTÍ. To jsou ty známé pojmy TEMPERAMENT a CHARAKTER. Pokud budete rozumět těmto dvěma pojmům, dokážete naprosto přesně charakterizovat osobnost členů cílové skupiny, kterou vedete.
Když jsem učila ve speciální třídě, nacházela jsem často ve zprávách o dětech termín: "snížená inteligence". Poté, co jsem děti skutečně poznala, jsem sama pro sebe konstatovala, že sice mohou mít nižší IQ, ale že mnohé z těchto dětí má daleko vyšší emoční inteligenci či jsou daleko zručnější, než jsou děti v běžné třídě ZŠ apod. Donutilo mne to tedy se nad pojmem INTELIGENCE zamyslet trochu více. Jsem inteligentní? Nejsem? Co mi o mé inteligenci říkali rodiče, učitelé, vychovatelé? Jakou mám já sám(a) představu o své inteligenci?Často se snažíme svoji inteligenci měřit a na základě toho posuzovat sebe i jiné... Pojďme teď na výlet do historie a pokusme si zmapovat, jak na pojem "inteligence" lidé pohlíželi dříve a jak se tento náhled posunul v dnešní době.
A teď nás čeká první korespondenční úkol této kapitoly. Tak se do něj dejme :-). Ale předtím se vraťme k Bedřichovi. Má pro vás jeden z jeho příběhů. Zadání prvního korespondenčního úkolu z Bedřichova příběhu vychází.