Úkol #1 Vytvořte plán výukové hodiny
Využijte libovolnou generativní AI k vytvoření plánu výukové hodiny pro předmět, který prakticky vyučujete. Postupujte následovně:
-
Vytvořte plán hodiny, včetně úvodu, hlavní části, interakce s žáky, závěru a zpětné vazby.
-
Požádejte AI o sestavení tabulky, která shrnuje klíčové pojmy či metody z vašeho předmětu.
-
Začleňte možné otázky (a odpovědi) pro ověření znalostí studentů.
-
Nechte AI vygenerovat grafické podklady k tématu hodiny.
Výstupem je kompletní příprava hodiny ve formě plánu hodiny vytvořená s pomocí AI. Pokud jste úspěšně prošli tímto modulem k AI pro ICT koordinátory, mělo by vám vytvoření takovýchto podkladů trvat jen chviličku.
Na závěr vašeho dokumentu s plánem hodiny zhodnoťte, na kolik vám AI ušetřila či neušetřila čas a zda splnila vaše očekávání.
Vytvořené plány hodiny budou po odevzdání dostupné všem ve vaší skupince. Uvidíte je všechny pod zadáním úkolu. Můžete se tak inspirovat u vašich kolegů, co se jim s AI podařilo vytvořit. Bude skvělé, když si vzájemně okomentujete vaše výstupy.
A |
---|
Angličtina - Vánoční hra | |||||
---|---|---|---|---|---|
Plán na dvě hodiny: Vánoční divadelní hra v angličtině s využitím AI Téma hodiny: Vánoční divadelní hra – příprava a tvorba Pavel Koc – ZŠ J. K. Tyla Písek Cíl:
| |||||
Č |
---|
AK | Český jazyk - Druhy vět- 2.ročník | ||||
---|---|---|---|---|---|
Předmět: Český jazyk 1.stupeň: 2.ročník Téma hodiny: Druhy vět Cíle:
AI mi ušetřila přibližně 50% času při přípravě. Očekávání byla splněna. Využívala jsem: Claude, ScioBot. | |||||
D |
---|
KČ | Desetinná čísla | |||
---|---|---|---|---|
Plán hodiny pro 5. ročník ZŠ - Úvod do desetinných čísel | ||||
F |
---|
DH | Fyzika | ||||
---|---|---|---|---|---|
Hodina fyziky na téma skupenské teplo tání. | |||||
Fyzika, 9. ročník ZŠ, plán výukové hodiny | |||||
---|---|---|---|---|---|
Výukový plán hodiny fyziky 9. ročníku s tématem Ohmův zákon a vzájemné vztahy mezi elektrickým proudem, napětím a odporem. Obsah příloh je vytvořený žádostí promptem dle požadavků tohoto úkolu (moodle NPI) na generativní model ChatGPT o1-mini (chatgpt.com). Současně jsem použil žádost na vygenerování 7 oddělení související prezentace s generovaným grafickým obsahem k tématu v nastroji Gammas - Gamma (gamma.app). Přílohy jsem bez úprav exportoval do .PDF a jednoho .pptx formátu. Rozhodně je použití generativní AI metodou, která ušetří čas, současně je ale stále potřeba důsledné kontroly a drobných korekcí obsahu i posloupnosti výstupů :). | |||||
H |
---|
HM | Hydrostatika | ||||
---|---|---|---|---|---|
| |||||
I |
---|
INT 3D TISK | ||||
---|---|---|---|---|
Cíle hodiny· Žák popíše princip 3D tisku a uvede jeho různé technologie. · Žák s porozuměním vysvětlí využití 3D tisku v praxi a uvede jeho výhody a nevýhody. | ||||
L |
---|
Lekce TV - gymnastika, cvičení na hrazdě | |||||
---|---|---|---|---|---|
Návrh lekce od AI s úpravami pro přesnější plán a doplněný o odbornější vedení vystudovaným učitelem (vhodnost cviků a jejich zařazení k cíli hodiny, nepřetěžování svalových partií, bezpečnost, apod.) | |||||
M |
---|
LM | Matematika - opakování | ||||
---|---|---|---|---|---|
Matematika pro 6.ročník opakovací hodina geometrických pojmů a tvarů
Cíl:
| |||||