VŠE

Stránka:  1  2  (Další)
  VŠE

A

MZ

AJ: Procvičování minulých časů a slovní zásoby oblečení

autor Martin Zicháček - středa, 20. listopadu 2024, 16.58
 

Příprava na hodinu angličtiny generovaná pomocí Copilota.

 

RM

Aproximace funkce

autor Radka Mrklasová - úterý, 19. listopadu 2024, 13.17
 

předmět: Aplikovaná matematika (volitelný předmět pro žáky ve 3. ročníku gymnázia)

téma hodiny: Aproximace funkce

časová náročnost: 1- 2 hodiny

podmínky: výuková hodina s využitím vhodného SW (Geogebra, tabulkový kalkulátor)

použita AI: Gemini

(podrobný návrh vyučovací hodiny, metody, příklady a zhodnocení - viz. příloha)

 

Č

ML

Číslo a číslice 6

autor Martina Lejsková - úterý, 19. listopadu 2024, 17.03
 

Třída : 3. ročník / žáci s PAS v kombinaci se středně těžkým mentálním postižením a dalšími speciálními vzdělávacími potřebami (ADHD, narušená komunikační schopnost)

Předmět: Počty 

Přípravu na hodinu jsem zkoušela tvořit ve Sciobotu a v Chatgpt. Obě přípravy přikládám v příloze. Bylo pro mě zajímavé je porovnat mezi sebou. 

ChatGPT
+ vidím svůj prompt (zadání), které můžu kdykoliv upravit/změnit
- nutnost placené verze pro plné využití chatgpt (vyčerpaný limit pro generování pracovních listů) 
- výsledek pro mě nebyl tak obohacující jako sciobot

Sciobot

  • nevidím svoje zadání
    + příprava obsahuje plno praktických činností - slouží jako zdroj inspirace
    + vypisuje činnosti pro asistenta pedagoga
    + možnost navolení speciálních potřeba žáků - chybí zcela však kategorie mentálního postižení 
    + automatické navrhnutí vhodné aktivity (v mém případě bingo) - nechybí vysvětlení aktivity, vzorové řešení
    a návrh pracovního listu
  • + ai už přímo nastavená pro školní prostředí
    + sciobot mě mile překvapil, pokud bych měla k přípravě hodin využívat AI, využívala bych zatím spíše sciobot, protože ve srovnání s chatgpt obsahoval nápaditější činnosti, s výsledkem jsem byla velmi spokojená 
  • automaticky jsem dostala odkaz na on-line procvičování - nemusela jsem ho tak sama hledat, případně vytvářet 

 

D

DD

D. Dobeš

autor David Dobeš - středa, 20. listopadu 2024, 18.22
 

Viz příloha

 

MJ

Dějepis - 8. tř.

autor Miroslav Jirků - pondělí, 18. listopadu 2024, 10.12
 

Život v severoamerických koloniích v 17. a 18. století

Hodnocení v příloze

 

I

Martin Prade

Informační systémy

autor Martin Prade - pondělí, 18. listopadu 2024, 09.36
 

předmět: informatika

ročník: 6.

viz dokument ve formátu PDF

 

JO

Informační technologie

autor Jiří Opočenský - úterý, 19. listopadu 2024, 17.24
 

Ročník: Třetí ročník
Obor: Kuchař-číšník

Cíl cvičení: Naučit se pracovat s tvorbou a úpravou grafů v tabulkovém editoru, procvičit násobení a další výpočty v tabulce.

Podklady v výuce (v příloze): Umělá inteligence vygenerovala vzorové obrázky, jak mají výsledné grafy vypadat. Dále připravila excelový soubor se zadáním, který je možné rovnou distribuovat žákům.

Klíčové pojmy
Klíčový pojem/metoda Popis
Excel Tabulkový procesor používaný pro výpočty, analýzu dat a tvorbu grafů.
Grafy Vizualizace dat pomocí různých typů grafů.
Čárový graf Graf, který zobrazuje data jako body spojené čarami.
Sloupcový graf Graf, který zobrazuje data jako sloupce.
Násobení Matematická operace, která násobí dvě čísla.
Analýza dat Proces zkoumání dat za účelem získání užitečných informací.
Prezentace výsledků Prezentace výsledků analýzy dat před třídou.

Interakce s žáky - diskuze na téma využití grafů a tabulek v gastronomii
  1. Proč je důležité umět pracovat s tabulkami a grafy v Excelu?

    • Jaké výhody přináší schopnost vizualizovat data pomocí grafů?
  2. Jaké praktické využití může mít tvorba grafů v oboru kuchař-číšník?

    • Můžete uvést konkrétní příklady, kdy byste mohli využít grafy ve své budoucí profesi?
  3. Jak vám může analýza dat pomoci při rozhodování v gastronomii?

    • Jaké typy rozhodnutí by mohly být podpořeny analýzou dat a grafy?
  4. Jaké další dovednosti jste si procvičili při tomto cvičení kromě práce s grafy?

    • Jak mohou být tyto dovednosti užitečné v jiných oblastech vašeho života nebo studia?
  5. Jak byste mohli využít znalosti z tohoto cvičení při plánování a řízení restaurace?

    • Jaké konkrétní situace by vyžadovaly použití Excelu a grafů?
  6. Jaké další nástroje nebo software byste mohli použít pro podobné úkoly a proč?

    • Jaké jsou výhody a nevýhody těchto nástrojů ve srovnání s Excelem?
 
Úkoly (hlavní část):
  1. Otevření souboru:

    • Stáhněte si soubor cviceni_grafy.xlsx a otevřete jej v programu Microsoft Excel.
  2. Prohlédnutí tabulky:

    • Prohlédněte si tabulku, která obsahuje následující sloupce:
      • Měsíc
      • Počet zákazníků
      • Průměrná útrata na zákazníka (Kč)
      • Celková tržba (Kč) (vypočítejte jako násobek počtu zákazníků a průměrné útraty)
  3. Vytvoření grafů:

    • Vytvořte následující grafy:
      • Spojnicový graf pro počet zákazníků během roku.
      • Sloupcový graf pro průměrnou útratu na zákazníka během roku.
      • Sloupcový graf pro celkovou tržbu během roku.
  4. Úprava grafů:

    • Upravte grafy tak, aby byly přehledné a esteticky příjemné. Přidejte názvy os, legendy a popisky dat.
  5. Analýza dat:

    • Na základě vytvořených grafů odpovězte na následující otázky:
      • Ve kterém měsíci byl nejvyšší počet zákazníků?
      • Jaký byl trend průměrné útraty na zákazníka během roku?
      • Který měsíc měl nejvyšší celkovou tržbu a proč?
Otázky pro zpětnou vazbu po dokončení cvičení
  1. Co jste se během tohoto cvičení naučili?

    • Jaké nové dovednosti jste si osvojili?
  2. Která část cvičení pro vás byla nejzajímavější a proč?

    • Co vás na této části bavilo?
  3. Byly nějaké části cvičení, které vám přišly obtížné?

    • Jaké konkrétní problémy jste řešili a jak jste je překonali?
  4. Jak byste hodnotili užitečnost tohoto cvičení pro vaši budoucí profesi?

    • Jaké konkrétní dovednosti z tohoto cvičení využijete ve své kariéře?
  5. Máte nějaké návrhy na zlepšení tohoto cvičení?

    • Co byste změnili nebo přidali, aby bylo cvičení ještě přínosnější?
  6. Jak byste ohodnotili celkovou náročnost cvičení?

    • Bylo cvičení příliš snadné, přiměřené nebo příliš obtížné?
  7. Jaké další téma byste chtěli v budoucnu v rámci předmětu informační technologie probrat?

    • Co vás zajímá a co byste se chtěli naučit?
Zhodnocení

AI výrazně zkrátila čas přípravy hodiny, především v případě podkladů pro práci. Tato hodina byla odzkoušena i v praxi a časově odpovídala 45 minutám. 

 

K

JF

Kyberbezpečnost - MFA

autor Jan Fojtík - středa, 20. listopadu 2024, 21.01
 

Plán hodiny vygenerovaný pomocí AI Copilot.

 

M

Nikola Skukálková

M4- Plán výukové hodiny- Skukálková

autor Nikola Skukálková - středa, 20. listopadu 2024, 10.06
 

Téma hodiny: Symboly České republiky a státní znak (7. ročník, speciální třída)

Zhodnoťte, na kolik vám AI ušetřila či neušetřila čas a zda splnila vaše očekávání:
Umělá inteligence je užitečná pro učitele při tvorbě příprav díky schopnosti rychle generovat strukturované a přehledné plány hodin, přizpůsobené konkrétním potřebám studentů. Umožňuje vytvářet kreativní materiály, jako jsou tabulky, obrázky nebo interaktivní aktivity, které zvyšují atraktivitu výuky. Dokáže automatizovat rutinní úkoly, například formátování dokumentů, což učitelům šetří čas na přípravu. Díky AI mohou učitelé získat nápady na nové metody výuky nebo na zařazení moderních technologií do hodin. Navíc nabízí možnost individuálního přístupu, například při úpravách materiálů pro studenty se speciálními potřebami. Přestože AI dokáže rychle generovat obrázky pro výuku, jejich přesnost často není ideální, což může vést k nepřesné vizualizaci některých pojmů. Detaily na státních symbolech, jako je znak nebo vlajka, mohou být zjednodušené nebo neodpovídající skutečnosti, což snižuje jejich využitelnost v hodinách. Učitelé by proto měli obrázky vždy zkontrolovat a případně použít vhodnější zdroje pro správnou a přesnou prezentaci tématu.

 

PZ

Matematika na bojišti: Habsburkové vs. Osmanská říše

autor Pavel Zeronik - úterý, 19. listopadu 2024, 14.08
 

Téma: Bitva mezi Habsburky a Osmanskou říší

Pozadí (dějepis):
Bitva se odehrává v 17. století, kdy Habsburkové čelili Osmanské říši. Každá strana má k dispozici různé vojenské jednotky (např. pěchotu, jezdectvo, dělostřelectvo). Pro jednoduchost bude konflikt fiktivní, ale inspirován historickými souvislostmi.

Matematická část:
Každá jednotka (pluk, balista, děla apod.) bude reprezentována proměnnou. Studenti budou sestavovat matematické výrazy, které budou reprezentovat sílu jednotlivých armád. Pomocí operací (sčítání, odčítání) a strategických koeficientů se rozhodne o vítězi.

 


Stránka:  1  2  (Další)
  VŠE