Třída : 3. ročník / žáci s PAS v kombinaci se středně těžkým mentálním postižením a dalšími speciálními vzdělávacími potřebami (ADHD, narušená komunikační schopnost)
Předmět: Počty
Přípravu na hodinu jsem zkoušela tvořit ve Sciobotu a v Chatgpt. Obě přípravy přikládám v příloze. Bylo pro mě zajímavé je porovnat mezi sebou.
ChatGPT + vidím svůj prompt (zadání), které můžu kdykoliv upravit/změnit - nutnost placené verze pro plné využití chatgpt (vyčerpaný limit pro generování pracovních listů) - výsledek pro mě nebyl tak obohacující jako sciobot
Sciobot
nevidím svoje zadání + příprava obsahuje plno praktických činností - slouží jako zdroj inspirace + vypisuje činnosti pro asistenta pedagoga + možnost navolení speciálních potřeba žáků - chybí zcela však kategorie mentálního postižení + automatické navrhnutí vhodné aktivity (v mém případě bingo) - nechybí vysvětlení aktivity, vzorové řešení a návrh pracovního listu
+ ai už přímo nastavená pro školní prostředí + sciobot mě mile překvapil, pokud bych měla k přípravě hodin využívat AI, využívala bych zatím spíše sciobot, protože ve srovnání s chatgpt obsahoval nápaditější činnosti, s výsledkem jsem byla velmi spokojená
automaticky jsem dostala odkaz na on-line procvičování - nemusela jsem ho tak sama hledat, případně vytvářet