ML

Číslo a číslice 6

autor Martina Lejsková - úterý, 19. listopadu 2024, 17.03
 

Třída : 3. ročník / žáci s PAS v kombinaci se středně těžkým mentálním postižením a dalšími speciálními vzdělávacími potřebami (ADHD, narušená komunikační schopnost)

Předmět: Počty 

Přípravu na hodinu jsem zkoušela tvořit ve Sciobotu a v Chatgpt. Obě přípravy přikládám v příloze. Bylo pro mě zajímavé je porovnat mezi sebou. 

ChatGPT
+ vidím svůj prompt (zadání), které můžu kdykoliv upravit/změnit
- nutnost placené verze pro plné využití chatgpt (vyčerpaný limit pro generování pracovních listů) 
- výsledek pro mě nebyl tak obohacující jako sciobot

Sciobot

  • nevidím svoje zadání
    + příprava obsahuje plno praktických činností - slouží jako zdroj inspirace
    + vypisuje činnosti pro asistenta pedagoga
    + možnost navolení speciálních potřeba žáků - chybí zcela však kategorie mentálního postižení 
    + automatické navrhnutí vhodné aktivity (v mém případě bingo) - nechybí vysvětlení aktivity, vzorové řešení
    a návrh pracovního listu
  • + ai už přímo nastavená pro školní prostředí
    + sciobot mě mile překvapil, pokud bych měla k přípravě hodin využívat AI, využívala bych zatím spíše sciobot, protože ve srovnání s chatgpt obsahoval nápaditější činnosti, s výsledkem jsem byla velmi spokojená 
  • automaticky jsem dostala odkaz na on-line procvičování - nemusela jsem ho tak sama hledat, případně vytvářet 

» Úkol #1 Vytvořte plán výukové hodiny