Úkol #1 Vytvořte plán výukové hodiny
Využijte libovolnou generativní AI k vytvoření plánu výukové hodiny pro předmět, který prakticky vyučujete. Postupujte následovně:
-
Vytvořte plán hodiny, včetně úvodu, hlavní části, interakce s žáky, závěru a zpětné vazby.
-
Požádejte AI o sestavení tabulky, která shrnuje klíčové pojmy či metody z vašeho předmětu.
-
Začleňte možné otázky (a odpovědi) pro ověření znalostí studentů.
-
Nechte AI vygenerovat grafické podklady k tématu hodiny.
Výstupem je kompletní příprava hodiny ve formě plánu hodiny vytvořená s pomocí AI. Pokud jste úspěšně prošli tímto modulem k AI pro ICT koordinátory, mělo by vám vytvoření takovýchto podkladů trvat jen chviličku.
Na závěr vašeho dokumentu s plánem hodiny zhodnoťte, na kolik vám AI ušetřila či neušetřila čas a zda splnila vaše očekávání.
Vytvořené plány hodiny budou po odevzdání dostupné všem ve vaší skupince. Uvidíte je všechny pod zadáním úkolu. Můžete se tak inspirovat u vašich kolegů, co se jim s AI podařilo vytvořit. Bude skvělé, když si vzájemně okomentujete vaše výstupy.
A |
---|
AH | AJ 8.r. - Remembrance day | ||||
---|---|---|---|---|---|
Autor: Aleš Hilbert Předmět: AJ 8.r. Téma: Remebrance day V ChatGPT jsem nechal vytvořit přípravu na téma Remembrance day do hodiny anglického jazyka. Nejprve jsem se pokusil o vytvoření formátu pdf, ale podařilo se to pouze bez háčků a čárek s černými obrazci. Ve formátu doc. si AI už vedla o mnoho lépe. Nedokázala však sloučit tabulku s klíčovými pojmy a přípravu do jednoho souboru. Našla výborné odkazy na obrázky pro tento den i videa na YouTube, které bych hledal asi mnohem déle. Celkově mi AI v přípravě na hodinu velmi ušetřila čas. | |||||
I |
---|
PK | INF 4 Soubory a složky | ||||
---|---|---|---|---|---|
Plán hodiny jsem nechal vygenerovat nástrojem SCIOBOT. Vygenerovanou přípravu jsem vložil do ChatGPT jako přílohu a požádal ji o vygenerování tabulky s klíčovými pojmy. Poté jsem ChatGPT požádal, aby tuto tabulku převedl do xls souboru. S tímto úkolem si moc dobře neporadil. Nakonec jsem ChatGPT požádal o vytvoření nějakého obrázku k tématu hodiny a ten se mu naopak povedl moc hezky. Vygenerovaný plán bych nepoužil slovo od slova, ale je to dobrá osnova, vodítko, zdroj nápadů a námětů. | |||||
MT | INF 6- Kódování a šifrování | |||
---|---|---|---|---|
Pro vygenerování přípravy jsem využila Sciobot a pro tabulku a obrázek Chat GPT. Sciobot mi tentokrát podle mě připravil hezkou přípravu. Většinou je i na výběr z více variant činností. | ||||
M |
---|
MČ | M. Částková - Příprava do hodiny INF - 6. ročník ZŠ | ||||
---|---|---|---|---|---|
Vypracovala: Michaela Částková Příprava na hodinu informatiky pro 6. ročník ZŠ vygenerovaná pomocí AI ChatGPT, obrázky pomocí Copilot U vygenerované přípravy oceňuji zejména tabulku klíčových pojmů a vytvořené otázky a odpovědi pro ověření znalostí žáků. Příprava je z mého pohledu použitelná do hodiny, veškeré podklady by se využily spíše ve 2 vyučovacích hodinách. Určité omezení vidím v generování obrázků, což ale souvisí se zvoleným tématem hodiny. Jako ilustrace špatně zvoleného modelu pro 3D tisk je ale vygenerovaný obrázek dostatečně poučný a nemusím "chybný model" sama tisknout. Příprava pomocí ChatGPT pro mě byla méně časově náročná, ačkoliv jsem musela opakovaně precizovat zadání. | |||||
O |
---|
TB | Ordinal numbers | ||||
---|---|---|---|---|---|
Dobrý den, požádala jsem AI o sestavení plánu hodinu pro vysvětlení ordinal numbers pro 5. třídu. Měls by obsahovat veškerá kritéria, které by měla hodina mít včetně hry pro lepší interakci žáků. Jsem velmi překvapena, jak je hodina dobře sestavena až na klasickou hru Simon says, která se do tohoto konceptu úplně nehodí, ale jelikož je to velmi oblíbená hra mezi žáky, tak ji AI vyhodnotila jako žádoucí. | |||||
P |
---|
MK | Příprava - HW a SW | ||||
---|---|---|---|---|---|
Příprava na hodinu informatiky pro 6. ročník základní školy vygenerovaná pomocí AI (Copilot) Příprava je určitě použitelná z hlediska struktury hodiny, úrovně znalostí a teoretického obsahu. U generování obsahu jsem při tomto tématu narazil na problém s generováním příkladů softwaru. AI nemohla vygenerovat konkrétní obrázky softwaru a tak jsou zde vygenerované pouze hodně obecné příklady. Příprava mi zabrala méně času oproti běžné přípravě, ale bylo by ji potřeba dále doplnit. Očekávání vygenerovaná příprava splnila. S omezeními AI u tohoto tématu jsem počítal. | |||||
PT | Příprava na hodinu IKT | |||
---|---|---|---|---|
Příprava na hodinu IKT vytvořená za pomoci AI mě pomáhá na nic důležitého nezapomenout Tato příprava je použitelná pro běžnou výuku | ||||
PH | Příprava na suplování AJ 3. ročník ZŠ | ||||
---|---|---|---|---|---|
Chat bot mě zachránil a komplet mi během chvilinky zhotovil přípravy na suplování hodiny angličtiny ve 3. třídě ZŠ. | |||||
S |
---|
Svět práce, 9.r, Práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů | ||||
---|---|---|---|---|
Vygenerovaná příprava je použitelná a vzhledem k věku žáků přiměřená. Podle mě není přiměřená z hlediska času. Materiál jsem s úspěchem odpilotoval s žáky devátého ročníku. Pokud chceme jednotlivé části nějak hodnotit a komentovat, je třeba počítat s časem navíc. Velice pozitivně hodnotím případové studie, které jsou stručné a pro žáky řešitelné, což se také potvrdilo při pilotáži. Tabulka s metodami poslouží jako další náměty na práci a případné rozšíření. Stejně tak sada otázek obsahuje otázky, které nebyly zmíněny v předchozích částech, takže může sloužit pro práci s vyhledáváním informací, společnou diskuzi apod. Celkově hodnotím využití AI v této oblasti jako velice přínosné. Ve srovnání s Microsoft Copilot a Google Gemini se zdá, že ChatGPT mě jakoby lépe rozumí. Nemusím tak často upřesňovat či opravovat a výsledky jsou konzistentní. Situace by se asi dala vyřešit použitím vlastních asistentů nebo předdefinovaných chat-botů. | ||||