Úkol #1 Vytvořte plán výukové hodiny
Využijte libovolnou generativní AI k vytvoření plánu výukové hodiny pro předmět, který prakticky vyučujete. Postupujte následovně:
-
Vytvořte plán hodiny, včetně úvodu, hlavní části, interakce s žáky, závěru a zpětné vazby.
-
Požádejte AI o sestavení tabulky, která shrnuje klíčové pojmy či metody z vašeho předmětu.
-
Začleňte možné otázky (a odpovědi) pro ověření znalostí studentů.
-
Nechte AI vygenerovat grafické podklady k tématu hodiny.
Výstupem je kompletní příprava hodiny ve formě plánu hodiny vytvořená s pomocí AI. Pokud jste úspěšně prošli tímto modulem k AI pro ICT koordinátory, mělo by vám vytvoření takovýchto podkladů trvat jen chviličku.
Na závěr vašeho dokumentu s plánem hodiny zhodnoťte, na kolik vám AI ušetřila či neušetřila čas a zda splnila vaše očekávání.
Vytvořené plány hodiny budou po odevzdání dostupné všem ve vaší skupince. Uvidíte je všechny pod zadáním úkolu. Můžete se tak inspirovat u vašich kolegů, co se jim s AI podařilo vytvořit. Bude skvělé, když si vzájemně okomentujete vaše výstupy.
A |
---|
MZ | AJ: Procvičování minulých časů a slovní zásoby oblečení | ||||
---|---|---|---|---|---|
Příprava na hodinu angličtiny generovaná pomocí Copilota. | |||||
RM | Aproximace funkce | |||
---|---|---|---|---|
předmět: Aplikovaná matematika (volitelný předmět pro žáky ve 3. ročníku gymnázia) téma hodiny: Aproximace funkce časová náročnost: 1- 2 hodiny podmínky: výuková hodina s využitím vhodného SW (Geogebra, tabulkový kalkulátor) použita AI: Gemini (podrobný návrh vyučovací hodiny, metody, příklady a zhodnocení - viz. příloha) | ||||
Č |
---|
ML | Číslo a číslice 6 | |||
---|---|---|---|---|
Třída : 3. ročník / žáci s PAS v kombinaci se středně těžkým mentálním postižením a dalšími speciálními vzdělávacími potřebami (ADHD, narušená komunikační schopnost) Předmět: Počty Přípravu na hodinu jsem zkoušela tvořit ve Sciobotu a v Chatgpt. Obě přípravy přikládám v příloze. Bylo pro mě zajímavé je porovnat mezi sebou. ChatGPT Sciobot
| ||||
D |
---|
DD | D. Dobeš | |||
---|---|---|---|---|
Viz příloha | ||||
MJ | Dějepis - 8. tř. | |||
---|---|---|---|---|
Život v severoamerických koloniích v 17. a 18. století Hodnocení v příloze | ||||
I |
---|
Informační systémy | ||||
---|---|---|---|---|
předmět: informatika ročník: 6. viz dokument ve formátu PDF | ||||
JO | Informační technologie | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ročník: Třetí ročník Cíl cvičení: Naučit se pracovat s tvorbou a úpravou grafů v tabulkovém editoru, procvičit násobení a další výpočty v tabulce. Podklady v výuce (v příloze): Umělá inteligence vygenerovala vzorové obrázky, jak mají výsledné grafy vypadat. Dále připravila excelový soubor se zadáním, který je možné rovnou distribuovat žákům. Klíčové pojmy
Interakce s žáky - diskuze na téma využití grafů a tabulek v gastronomii
Úkoly (hlavní část):
Otázky pro zpětnou vazbu po dokončení cvičení
ZhodnoceníAI výrazně zkrátila čas přípravy hodiny, především v případě podkladů pro práci. Tato hodina byla odzkoušena i v praxi a časově odpovídala 45 minutám. | ||||||||||||||||||
K |
---|
JF | Kyberbezpečnost - MFA | ||||
---|---|---|---|---|---|
Plán hodiny vygenerovaný pomocí AI Copilot. | |||||
M |
---|
PZ | Matematika na bojišti: Habsburkové vs. Osmanská říše | ||||
---|---|---|---|---|---|
Téma: Bitva mezi Habsburky a Osmanskou říší Pozadí (dějepis): Matematická část: | |||||