Úkol #1 Vytvořte plán výukové hodiny
Využijte libovolnou generativní AI k vytvoření plánu výukové hodiny pro předmět, který prakticky vyučujete. Postupujte následovně:
-
Vytvořte plán hodiny, včetně úvodu, hlavní části, interakce s žáky, závěru a zpětné vazby.
-
Požádejte AI o sestavení tabulky, která shrnuje klíčové pojmy či metody z vašeho předmětu.
-
Začleňte možné otázky (a odpovědi) pro ověření znalostí studentů.
-
Nechte AI vygenerovat grafické podklady k tématu hodiny.
Výstupem je kompletní příprava hodiny ve formě plánu hodiny vytvořená s pomocí AI. Pokud jste úspěšně prošli tímto modulem k AI pro ICT koordinátory, mělo by vám vytvoření takovýchto podkladů trvat jen chviličku.
Na závěr vašeho dokumentu s plánem hodiny zhodnoťte, na kolik vám AI ušetřila či neušetřila čas a zda splnila vaše očekávání.
Vytvořené plány hodiny budou po odevzdání dostupné všem ve vaší skupince. Uvidíte je všechny pod zadáním úkolu. Můžete se tak inspirovat u vašich kolegů, co se jim s AI podařilo vytvořit. Bude skvělé, když si vzájemně okomentujete vaše výstupy.
A |
---|
MM | AI | |||
---|---|---|---|---|
Vytvořený výukovým AI | ||||
MM | AI příprava hodiny - Vyjmenovaná slova po M | ||||
---|---|---|---|---|---|
Nechal jsem si umělou inteligencí ScioBot.cz vygenerovat přípravu hodiny pro žáky 3. ročníku na téma Vyjmenovaná slova po M (viz příloha - soubor doc). AI dokázala stvořit použitelný plán hodiny včetně motivačního úvodu (příběh o Myšce a hlemýždi), hlavních aktivit i grafických podkladů pro hodinu. Dokonce navrhla více různých aktivit, kterými učitel může nahradit aktivitu z přípravy, nebo může použít v příští hodině (AI našla na youtube písničku o vyjmenovaných slovech, na stránkách alik.cz básničky, přidala několik dalších odkazů s ilustrovaným přehledem vyjmenovaných slov nebo úkoly k procvičování na wordwallu a školákově). Je třeba si přípravu však vždy dobře projít a případně doopravit, například mezi vygenerovanými obrázky se objevila včela (má prý symbolizovat dmýchání, což není ideální příklad), v diktátu se objevilo několik nesmyslů jako milý mlýnek, mimové auto. Je třeba si diktát upravit. Nicméně v porovnání s přípravou vygenerovanou Copilotem se mi líbí více, neboť ta byla podstatně chudší a dokonce pracovala pouze s polovinou vyjmenovaných slov po M (vhodnými prompty by se AI musela přinutit přípravu upravit). U obou jsem si však všimnul, že ne vždy adekvátně jednotlivým činnostem přisoudí dostatek času (7 minut na diktát je málo; Copilot zase vymyslel skupinovou práci - tvoření plakátů na 25 minut, přičemž takováto aktivita zabere rozhodně také více času). Nicméně Copilot dokázal vytvořit přehlednou tabulku klíčových pojmů a metod k přípravě hodiny, kterou vytvořil Sciobot (vloženo na konec souboru doc). Určitě AI budu při vymýšlení příprav na hodinu používat, protože rychle najde zajímavé metody a konkrétní online cvičení, výuková videa apod. | |||||
C |
---|
HR | CLOTHES (2.roč.) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Žák anglicky pojmenuje dané kusy oblečení, tvoří s nimi jednoduché věty. Video a obrazový materiál - vloženo v přípravě | |||||
J |
---|
JM | J. Michlík – úkol | |||
---|---|---|---|---|
Zpracování úkolů podle zadání s využitím AI. Vše uloženo v přiloženém DOCX souboru. | ||||
P |
---|
OF | Plán hodiny fyziky | |||
---|---|---|---|---|
![]() | ||||
MW | Plán hodiny_AI_Anglický jazyk | |||
---|---|---|---|---|
Plán hodiny pomocí ChatGPT. Viz příloha. | ||||
MS | Plán výukové hodiny | |||
---|---|---|---|---|
Plán výukové hodiny vytvoření pomocí AI - včetně cíle pro žáka a učitele, texty ke čtení, otázky k textu, shrnutí a zápis pro žáky. | ||||
TS | Plán výukové hodiny | |||
---|---|---|---|---|
Příprava plánu výukové hodiny | ||||
ML | Plán výukové hodiny – Roboti Sphero BOLT s iPady | |||
---|---|---|---|---|
Plán výukové hodiny – Roboti Sphero BOLT s iPadyPředmět: InformatikaTéma: Programování a ovládání robotů Sphero BOLT s iPadyČasová dotace: 45 minutCíl hodiny:
Struktura hodiny:1) Úvod (10 minut)
2) Hlavní část (30 minut)A) Seznámení s robotem (5 minut)
B) Blokové programování (10 minut)
C) Praktická aktivita – Výzva (15 minut)
3) Závěr a zpětná vazba (5 minut)
ChatGPT, ušetření spousty času, jen udělaných pár menších úprav. | ||||
MT | Příprava hodiny pomocí AI (ChatGPT) - Zeměpis - Region střední Evropy | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Úvod (5 minut)
2. Hlavní část (30 minut)a) Geografické a historické charakteristiky (10 minut)
b) Země a jejich specifika (10 minut)
c) Práce s mapou a grafy (10 minut)
3. Závěr a zpětná vazba (10 minut)
Tabulka klíčových pojmů a metod:
| ||||||||||||||||