ML

Plán výukové hodiny – Roboti Sphero BOLT s iPady

autor Martin Lasovský - úterý, 11. února 2025, 11.44
 

Plán výukové hodiny – Roboti Sphero BOLT s iPady

Předmět: Informatika

Téma: Programování a ovládání robotů Sphero BOLT s iPady

Časová dotace: 45 minut

Cíl hodiny:

  • Seznámit žáky s roboty Sphero BOLT a jejich ovládáním pomocí iPadů.

  • Naučit žáky základní principy programování a algoritmického myšlení.

  • Využít blokové programování k vytvoření jednoduchých pohybových sekvencí.


Struktura hodiny:

1) Úvod (10 minut)

  • Motivace: Ukázka krátkého videa s možnostmi využití Sphero BOLT v praxi.

  • Diskuze: Jaké roboty žáci znají? Jak mohou roboti pomáhat lidem?

  • Cíl hodiny: Vysvětlení, co budeme dělat, a stručné představení aplikace Sphero Edu.

2) Hlavní část (30 minut)

A) Seznámení s robotem (5 minut)

  • Krátké představení robota Sphero BOLT.

  • Základní ovládání přes aplikaci Sphero Edu (joystick, barvy, rychlost).

B) Blokové programování (10 minut)

  • Představení principu blokového programování.

  • Vytvoření jednoduchého programu: „Robot se pohybuje po čtverci“.

  • Diskuze o smyčkách a sekvencích v programu.

C) Praktická aktivita – Výzva (15 minut)

  • Úkol: Naprogramujte robota tak, aby projel vyznačenou trasu a změnil barvu na konci.

  • Žáci pracují ve dvojicích a testují své programy.

  • Společná zpětná vazba, sdílení řešení.

3) Závěr a zpětná vazba (5 minut)

  • Reflexe: Jaké bylo ovládání robota? Co se podařilo, co bylo výzvou?

  • Krátký kvíz na zopakování základních pojmů.

  • Shrnutí a zadání dobrovolného úkolu: Naprogramujte doma vlastní sekvenci s využitím smyček.

ChatGPT, ušetření spousty času, jen udělaných pár menších úprav.

» Úkol #1 Vytvořte plán výukové hodiny