Úkol #1 Vytvořte plán výukové hodiny
Využijte libovolnou generativní AI k vytvoření plánu výukové hodiny pro předmět, který prakticky vyučujete. Postupujte následovně:
Vytvořte plán hodiny, včetně úvodu, hlavní části, interakce s žáky, závěru a zpětné vazby.
Požádejte AI o sestavení tabulky, která shrnuje klíčové pojmy či metody z vašeho předmětu.
Začleňte možné otázky (a odpovědi) pro ověření znalostí studentů.
Nechte AI vygenerovat grafické podklady k tématu hodiny.
Výstupem je kompletní příprava hodiny ve formě plánu hodiny vytvořená s pomocí AI. Pokud jste úspěšně prošli tímto modulem k AI pro ICT koordinátory, mělo by vám vytvoření takovýchto podkladů trvat jen chviličku.
Na závěr vašeho dokumentu s plánem hodiny zhodnoťte, na kolik vám AI ušetřila či neušetřila čas a zda splnila vaše očekávání.
Vytvořené plány hodiny budou po odevzdání dostupné všem ve vaší skupince. Uvidíte je všechny pod zadáním úkolu. Můžete se tak inspirovat u vašich kolegů, co se jim s AI podařilo vytvořit. Bude skvělé, když si vzájemně okomentujete vaše výstupy.
A |
---|
MS | AI chatbot | |||
---|---|---|---|---|
Plán hodiny matematiky na téma rovnice. | ||||
JB | AI, výuková hodina | |||
---|---|---|---|---|
Zeměpis 8.tř. země Beneluxu | ||||
D |
---|
DG | Dvouhodinovka TV s pomocí chatGPT; 6. třída chlapci | ||||
---|---|---|---|---|---|
Plán výukové hodiny: Fotbalový dribling a přihráváníCíl hodiny: Procvičit základní dovednosti fotbalu - dribling a přihrávání, a seznámit studenty s pravidly hry. Úvod
Průpravná část
Hlavní část
Závěrečná část
Zpětná vazba
Grafické podklady:
Shrnutí:Díky použití generativní AI jsme rychle a efektivně vytvořili plán výukové hodiny zaměřené na fotbalový dribling, přihrávání a seznámení s pravidly fotbalu. Plán obsahuje vyváženou kombinaci rozcvičky, cvičení dovedností, teorie a praktické hry. Grafické podklady dodávají hodině interaktivitu a vizuální podporu. Celkově jsme spokojeni s výsledkem a přístupem AI k tvorbě výukových materiálů, který nám ušetřil čas a přispěl k kvalitní výuce. Musel jsem některé věci upravit svým zkušenostem - místo dvojic a statického přihrávání trojice a přeběhy. Některé věci jsem upravil také podmínkám - místo hry na 1 hřiště 2 hry souběžně na 2 hřištích. Umožňuje to lepší rozvržení prostoru a diverzifikaci úrovní žáků. Nejdříve jsem chtěl navrhnout pouze VH pro kluky na téma fotbal. Ukázalo se však, že je důležité přidat do promptu co nejvíce informací. Jedná se o 6. třídu, úroveň žáků je mírně pokročilí (už mají s fotbalem zkušenost), jedná se pouze o chlapce, chci rozvíjet pouze driblink a přihrávky, chci zařadit pravidla fotbalu (připomenout), chci zařadit hru, chci aby tam byla rušná, průpravná část obecná, průpravná část specifická.... a stejně jsem poté musel výsledek upravit. AI MI VŠAK UŠETŘILA SPOUSTU ČASU. | |||||
P |
---|
VC | Plán hodiny AI | |||
---|---|---|---|---|
Plán hodiny informatiky pro žáky 4. ročníku. Vytvořeno pomocí AI | ||||
JH | Plán hodiny Informatiky na téma Počítačová grafika vytvořený s AI. | |||
---|---|---|---|---|
Plán hodiny Informatiky na téma Počítačová grafika vytvořený s AI. | ||||
MN | Plán hodiny vytvořené Al | |||
---|---|---|---|---|
Plán hodiny na téma Počítačové sítě. | ||||
JT | Plán hodiny vytvořené Al - Teister | |||
---|---|---|---|---|
Plán hodiny dějepisu v 6. roč. vytvořené Al | ||||
AP | Plán hodiny vytvořený AI - Pindur | |||
---|---|---|---|---|
Plán hodiny občanské výchovy na téma státní symboly vytvořený s AI. | ||||
DP | Plán vyučovací hodiny přírodopisu | |||
---|---|---|---|---|
Téma: Hlavonožci Třída: 6. | ||||
EK | Plán výukové hodiny | |||
---|---|---|---|---|
Přírodověda 4. ročník ZŠ - Živočichové v lese | ||||