Dvouhodinovka TV s pomocí chatGPT; 6. třída chlapci
autor David Gondek - neděle, 25. února 2024, 15.47
Plán výukové hodiny: Fotbalový dribling a přihrávání
Cíl hodiny: Procvičit základní dovednosti fotbalu - dribling a přihrávání, a seznámit studenty s pravidly hry.
Úvod
Přivítání a úvodní rozcvička (10 minut)
Motivace pro dnešní výuku a představení tématu hodiny.
Krátké zahřátí formou hry s běháním a roztažením svalů (dynamické rozcvičení - dřepy atd.)
Průpravná část
Obecné rozcvičení (10 minut)
Dynamické cvičení na zlepšení koordinace a pohyblivosti.
Krátké sprinty a skoky formou hry.
Specifické rozcvičení (15 minut)
Cvičení na zlepšení techniky driblingu: kličky mezi kužely, driblování kolem překážek.
Trénink přihrávek: dvojitá přihrávka, přihrávání do cíle.
Hlavní část
Procvičení dovedností (20 minut)
Dribling a přihrávání ve trojicích s přeběhy: jeden hráč dribluje a předává míč druhému. různé druhy vedení míče
Technické rady a podpora od učitele.
Seznámení s pravidly fotbalu (10 minut)
Stručné vysvětlení základních pravidel: ofsajd, auty, rohové kopy.
Otázky a odpovědi k pravidlům.
Závěrečná část
Závěrečná hra - fotbalový zápas (25 minut)
Rozdělení týmů a hra na 2 menších hřištích.
Aktivní účast všech studentů a povzbuzení k fair play.
Zpětná vazba
Shrnutí a diskuse (10 minut)
Zhodnocení toho, co jsme se dnes naučili.
Ocenění pokroků a individuálních úspěchů.
Možnost sdílení zkušeností a připomínek k hodině.
Grafické podklady:
Diagram driblingu: Grafická ukázka různých technik driblingu s popisky kroků.
Infografika pravidel fotbalu: Grafické zobrazení základních pravidel fotbalu s ilustracemi.
Fotbalové hřiště: Přehledný plánek hřiště s označenými zónami a oblastmi pro lepší pochopení pravidel.
Shrnutí:
Díky použití generativní AI jsme rychle a efektivně vytvořili plán výukové hodiny zaměřené na fotbalový dribling, přihrávání a seznámení s pravidly fotbalu. Plán obsahuje vyváženou kombinaci rozcvičky, cvičení dovedností, teorie a praktické hry. Grafické podklady dodávají hodině interaktivitu a vizuální podporu. Celkově jsme spokojeni s výsledkem a přístupem AI k tvorbě výukových materiálů, který nám ušetřil čas a přispěl k kvalitní výuce.
Musel jsem některé věci upravit svým zkušenostem - místo dvojic a statického přihrávání trojice a přeběhy.
Některé věci jsem upravil také podmínkám - místo hry na 1 hřiště 2 hry souběžně na 2 hřištích. Umožňuje to lepší rozvržení prostoru a diverzifikaci úrovní žáků.
Nejdříve jsem chtěl navrhnout pouze VH pro kluky na téma fotbal. Ukázalo se však, že je důležité přidat do promptu co nejvíce informací. Jedná se o 6. třídu, úroveň žáků je mírně pokročilí (už mají s fotbalem zkušenost), jedná se pouze o chlapce, chci rozvíjet pouze driblink a přihrávky, chci zařadit pravidla fotbalu (připomenout), chci zařadit hru, chci aby tam byla rušná, průpravná část obecná, průpravná část specifická.... a stejně jsem poté musel výsledek upravit. AI MI VŠAK UŠETŘILA SPOUSTU ČASU.