Úkol #1 Vytvořte plán výukové hodiny
Využijte libovolnou generativní AI k vytvoření plánu výukové hodiny pro předmět, který prakticky vyučujete. Postupujte následovně:
Vytvořte plán hodiny, včetně úvodu, hlavní části, interakce s žáky, závěru a zpětné vazby.
Požádejte AI o sestavení tabulky, která shrnuje klíčové pojmy či metody z vašeho předmětu.
Začleňte možné otázky (a odpovědi) pro ověření znalostí studentů.
Nechte AI vygenerovat grafické podklady k tématu hodiny.
Výstupem je kompletní příprava hodiny ve formě plánu hodiny vytvořená s pomocí AI. Pokud jste úspěšně prošli tímto modulem k AI pro ICT koordinátory, mělo by vám vytvoření takovýchto podkladů trvat jen chviličku.
Na závěr vašeho dokumentu s plánem hodiny zhodnoťte, na kolik vám AI ušetřila či neušetřila čas a zda splnila vaše očekávání.
Vytvořené plány hodiny budou po odevzdání dostupné všem ve vaší skupince. Uvidíte je všechny pod zadáním úkolu. Můžete se tak inspirovat u vašich kolegů, co se jim s AI podařilo vytvořit. Bude skvělé, když si vzájemně okomentujete vaše výstupy.
A |
---|
TN | Anglický jazyk – Easter | ||||
---|---|---|---|---|---|
Základní škola – 8. ročník Cíl: Rozšiřování slovní zásoby, zlepšení formulování vyjádření v anglickém jazyce, využití AI jako pracovního nástroje
Evokace metodou brainstormingu: Co víš o Velikonocích? Zaznamenávání formou myšlenkové mapy. (Časová dotace 5 minut) Co by ses chtěl dozvědět? Zpřesňující dotazy na již zmíněné věci. Postup hlouběji k jádru věcí: např. proč se vůbec Velikonoce slaví? Vytipování klíčových oblastí a dotazů. (Časová dotace 5 minut)
Aktivita s použitím AI ChatGPT: Zformuluj dotaz v anglickém jazyce, který položíš ChatGPT. Posuď, zda je odpověď relevantní a dostatečná. Následně sdílej odpověď s ostatními. (Časová dotace 10 minut)
Při společném sdílení položení dotazů a odpovědí AI budeme posuzovat vliv přesnosti zformulovaného dotazu na přesnost odpovědi. (Časová dotace 15 minut)
Reflexe Došlo k rozšíření slovní zásoby? Jak hodnotíš spolupráci s AI? Je problémem přesného formulování cizí jazyk? (Časová dotace 10 minut)
| |||||
RH | Angličtina, 3. ročník, téma: My Body | |||
---|---|---|---|---|
Zadání pro Chat GPT: jsem učitelka AJ, vytvoř mi plán hodiny, včetně úvodu, hlavní části, závěru a zpětné vazby pro žáky třetí třídy základní školy na téma My Body. Určení: Třetí ročník základní školy Cíl hodiny: Seznámit žáky s názvy částí těla v angličtině a procvičit je pomocí interaktivních aktivit. Plán hodiny: 1. Úvod (5 minut):
2. Základní slovní zásoba (10 minut):
3. Aktivita - Body Bingo (15 minut):
4. Písnička a pohyb (10 minut):
5. Tvůrčí činnost - Kreslení těla (15 minut):
6. Závěrečná hra - Tělová Twister (10 minut):
7. Závěr a zpětná vazba (5 minut):
Tento plán zahrnuje různé interaktivní aktivity, které pomohou žákům lépe si osvojit novou slovní zásobu a zábavným způsobem se naučit anglicky pojmenovat části těla. Můj závěr: Chat GPT plán hodiny vytvořil během několika vteřin, při nedostatku času to může být skvělý pomocník a zdroj inspirace. | ||||
C |
---|
PH | Chat GPT - 3D modely 8. ročník | ||||
---|---|---|---|---|---|
Cíle hodiny: Rozvíjení technických dovednosti: Studenti se naučí základy tvorby 3D modelů a použití 3D tisku. Rozvíjí také schopnost vizualizovat nápady a koncepty v 3D. Rozvíjení kreativitu: Studenti se budou snažit vytvořit svůj vlastní 3D model, což podporuje kreativní myšlení. Rozvíjení kritického myšlení: Při tvorbě 3D modelu budou studenti muset vyhodnotit, co je technicky proveditelné a jaký je potenciál využití svého produktu. Podpora týmové spolupráce: Týmy budou spolupracovat na tvorbě svého 3D modelu a prezentaci svého nápadu. Hodina je vedená formou E-U-R Evokace (5 minut):
Uvědomění si (25 minut):
Reflexe (15 minut):
Mé zkušenosti s přípravou hodin s využitím AI jsou vesměs pozitivní. Dokážu přijít na více variant nebo možností. AI mi slouží jako dobrý oponent a případně mě dokáže navést na řešení, které by mne hned samotného nenapadlo. | |||||
ChatGPT - Pixely - úvodní hodina | ||||
---|---|---|---|---|
Stejné zadání, ChatGPT - bez dalšího doptávání - zadání pouze základní promty Název hodiny: Poznejte Tajemství Pixelů Cíle hodiny:
Úvod (10 minut):
Historie pixelů (10 minut):
Rozklíčování pixelů (10 minut):
Přestávka (5 minut):
Kreativní část (10 minut):
Závěrečná diskuse (5 minut):
Domácí úkol:
Při dalším doptávání, dostáváme podrobnější informace. Ověření znalostí - praktické ověření ChatGPT jsem zkoušela k tomuto účelů jen 2x, spíš ze zvědavosti. ScioBot /předchozí záznam/ poprvé. Používala bych jako pomůcku, zajímavost. | ||||
D |
---|
JV | Dějepis | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Plán hodiny: Druhá světová válkaÚvod (10 minut)
Hlavní část (30 minut)
Závěr (10 minut)
Zpětná vazba
Tabulka: Klíčové pojmy
Možné grafické podklady:
Hodnocení využití AI AI mi výrazně pomohla při vytváření struktury hodiny, návrhu aktivit a výběru relevantních informací. Díky AI jsem mohl rychle najít vhodné obrázky a vytvořit tabulku s klíčovými pojmy. Celkově jsem s výsledkem spokojen, protože plán hodiny je komplexní a zábavný zároveň. | ||||||||||||||
JV | Dějepis | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Plán hodiny: Druhá světová válkaÚvod (10 minut)
Hlavní část (30 minut)
Závěr (10 minut)
Zpětná vazba
Tabulka: Klíčové pojmy
Možné grafické podklady:
Hodnocení využití AI AI mi výrazně pomohla při vytváření struktury hodiny, návrhu aktivit a výběru relevantních informací. Díky AI jsem mohl rychle najít vhodné obrázky a vytvořit tabulku s klíčovými pojmy. Celkově jsem s výsledkem spokojen, protože plán hodiny je komplexní a zábavný zároveň. | ||||||||||||||
Dravci a sovy - sciobot | |||||
---|---|---|---|---|---|
Sciobot udělal pěknou přípravu na hodinu. Bohužel vzorové řešení aktivity je vypracované špatně. V příloze jsou nahrané veškeré soubory, které mi sciobot vytvořil na téma dravci a sovy pro přírodopis do 7. třídy. Myslím si, že sciobot může fungovat jako takové zpestření do hodin pro učitele, který učí už dobu podle svých příprav a toto mu může pomoci vystoupit ze stereotypu. V úvodu jsem zapomněl napsat do zadání, že mám k dispozici projektor, tak nevím, zda by mi pak sciobot nabídl i nějaké obrázkové materiály. Pokud ano, bylo by to zase o několik levelů lepší., | |||||
G |
---|
GPTOnline - stereometrie | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Materiál vytvořen pomocí GPTOnline Předmět: Matematika
Klíčové pojmy:
Otázky pro ověření znalostí:
Grafické podklady: Výsledek AI ---------------------------------------------------------------------------------------------- Shrnutí účastníka kurzu Závěrečné shrnutí AI dokáže vytvořit docela slušnou přípravu na vyučovací hodinu a určitě může být nápomocná pro začínající učitele. Avšak tuto přípravu nemůžeme považovat za konečnou neboť AI nedokáže na 100% splnit naši představu. Tímto způsobem lze ušetřit nějaký čas pro základní osnovu, avšak jsem přesvědčen o tom, že pro že každou vygenerovanou přípravu od AI musí vyučující upravit k obrazu svému. Přípravu jsem realizoval v GPTOnline, který neumí generovat obrázky, tudíž grafické podklady k tématu hodiny nemám. Dále jsem vyzkoušel ScioBot, kde je omezené nastavení požadavků, ale také něco vytvořil (viz. příloha) | ||||||||||||||||||||||||||
H |
---|
JG | Hardware | |||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Plán hodiny na téma Hardware pro 7. třídu základní školy Cíle hodiny:
Úvod (10 minut):
Hlavní část (30 minut):
Interakce s žáky (15 minut):
Závěr (5 minut):
Zpětná vazba (po hodině):
Ověření znalostí:
Je to masakr! | ||||||||||||||||||||||||