Cíle hodiny: Rozvíjení technických dovednosti: Studenti se naučí základy tvorby 3D modelů a použití 3D tisku. Rozvíjí také schopnost vizualizovat nápady a koncepty v 3D. Rozvíjení kreativitu: Studenti se budou snažit vytvořit svůj vlastní 3D model, což podporuje kreativní myšlení. Rozvíjení kritického myšlení: Při tvorbě 3D modelu budou studenti muset vyhodnotit, co je technicky proveditelné a jaký je potenciál využití svého produktu. Podpora týmové spolupráce: Týmy budou spolupracovat na tvorbě svého 3D modelu a prezentaci svého nápadu.
Hodina je vedená formou E-U-R
Evokace (5 minut):
Zahajte hodinu nějakým inspirativním videem, které ukazuje využití 3D tisku (např. nějaký úspěšný projekt vytvořený tiskem). To vzbudí zájem studentů o téma. (Odkaz na video:
)
Pokuste se také ukázat nějaké praktické příklady produktů, které mohou být vytvořeny tiskem 3D (např. šperky, náhradní díly pro stroje, modely).
Poté, co studenti vidí, co všechno je možné vytvořit 3D tiskem, položte otázky, které podpoří jejich zvídavost a inspiraci. Např. "Jaké další věci by se daly vytvořit pomocí 3D tisku?"
Uvědomění si (25 minut):
Studenti budou pracovat v týmech po 2-3 osobách.
Každý tým bude mít za úkol vymyslet a nakreslit na papír nebo na tabletu vlastní 3D model (např. nějakou figurku, šperk, doplněk, atd.) a popsat, proč by to byl užitečný produkt.
Týmy mohou mít 20 minut na návrh a 5 minut na prezentaci svého návrhu. Během prezentace by měli vysvětlit, proč by jejich produkt byl užitečný.
Vyučující by měl průběžně chodit mezi týmy, aby se ujistil, že všichni studenti účinně spolupracují a aby mohl pomoci při řešení případných problémů.
Reflexe (15 minut):
Po prezentaci by studenti měli sedět v kruhu a všichni by se měli podělit o to, co se naučili. Například, jaké překážky museli překonat při tvorbě modelu, jaké nápady se jim líbily nejvíce, co by dělali jinak atd.
Poté mohou vyučující prohlásit, že nejlepší tým obdrží cenu (např. bon na nákup materiálu pro tisk 3D).
Nakonec vyučující shrne, co bylo naučeno během hodiny a poděkuje studentům za jejich spolupráci.
Mé zkušenosti s přípravou hodin s využitím AI jsou vesměs pozitivní. Dokážu přijít na více variant nebo možností. AI mi slouží jako dobrý oponent a případně mě dokáže navést na řešení, které by mne hned samotného nenapadlo.