PH

Chat GPT - 3D modely 8. ročník

autor Petr Hlinka - úterý, 20. února 2024, 17.01
 

Cíle hodiny:
Rozvíjení technických dovednosti: Studenti se naučí základy tvorby 3D modelů a použití 3D tisku. Rozvíjí také schopnost vizualizovat nápady a koncepty v 3D.

Rozvíjení kreativitu: Studenti se budou snažit vytvořit svůj vlastní 3D model, což podporuje kreativní myšlení.
Rozvíjení kritického myšlení: Při tvorbě 3D modelu budou studenti muset vyhodnotit, co je technicky proveditelné a jaký je potenciál využití svého produktu.
Podpora týmové spolupráce: Týmy budou spolupracovat na tvorbě svého 3D modelu a prezentaci svého nápadu.

Hodina je vedená formou E-U-R

Evokace (5 minut):

  • Zahajte hodinu nějakým inspirativním videem, které ukazuje využití 3D tisku (např. nějaký úspěšný projekt vytvořený tiskem). To vzbudí zájem studentů o téma. (Odkaz na video: )
  • Pokuste se také ukázat nějaké praktické příklady produktů, které mohou být vytvořeny tiskem 3D (např. šperky, náhradní díly pro stroje, modely).
  • Poté, co studenti vidí, co všechno je možné vytvořit 3D tiskem, položte otázky, které podpoří jejich zvídavost a inspiraci. Např. "Jaké další věci by se daly vytvořit pomocí 3D tisku?"

Uvědomění si (25 minut):

  • Studenti budou pracovat v týmech po 2-3 osobách.
  • Každý tým bude mít za úkol vymyslet a nakreslit na papír nebo na tabletu vlastní 3D model (např. nějakou figurku, šperk, doplněk, atd.) a popsat, proč by to byl užitečný produkt.
  • Týmy mohou mít 20 minut na návrh a 5 minut na prezentaci svého návrhu. Během prezentace by měli vysvětlit, proč by jejich produkt byl užitečný.
  • Vyučující by měl průběžně chodit mezi týmy, aby se ujistil, že všichni studenti účinně spolupracují a aby mohl pomoci při řešení případných problémů.

Reflexe (15 minut):

  • Po prezentaci by studenti měli sedět v kruhu a všichni by se měli podělit o to, co se naučili. Například, jaké překážky museli překonat při tvorbě modelu, jaké nápady se jim líbily nejvíce, co by dělali jinak atd.
  • Poté mohou vyučující prohlásit, že nejlepší tým obdrží cenu (např. bon na nákup materiálu pro tisk 3D).
  • Nakonec vyučující shrne, co bylo naučeno během hodiny a poděkuje studentům za jejich spolupráci.


Mé zkušenosti s přípravou hodin s využitím AI jsou vesměs pozitivní. Dokážu přijít na více variant nebo možností. AI mi slouží jako dobrý oponent a případně mě dokáže navést na řešení, které by mne hned samotného nenapadlo. 




» Úkol #1 Vytvořte plán výukové hodiny