Standa

GPTOnline - stereometrie

autor Stanislav Drapák - pátek, 26. ledna 2024, 14.00
 

Materiál vytvořen pomocí GPTOnline

Předmět: Matematika
Téma: Stereometrie - Objemy a Povrchy těles

Čas

Aktivita

Popis

2 min

Úvod

Pozdravte žáky a nastiňte, že dnešní lekce bude věnována stereometrii, což je odvětví matematiky zabývající se objemy a povrchy těles.

10 min

Teoretický úvod

Představte klíčové pojmy: objem, povrch tělesa, pravidelná a nepravidelná tělesa. Vysvětlete základní vzorce pro výpočet objemu a povrchu.

10 min

Praktické příklady

S žáky proveďte několik příkladů na výpočet objemu a povrchu různých těles. Nechte žáky spolupracovat v párech a řešit úkoly na tabulích.

10 min

Interaktivní prvek

Použijte modely těles (např. geometrické modely) a nechte žáky zkoumat a identifikovat vlastnosti, které vedou k výpočtu objemu a povrchu.

8 min

Ověření znalostí

Položte otázky, které ověří znalosti žáků v oblasti stereometrie. Například: "Jak se liší výpočet objemu a povrchu kvádru a koule?"

3 min

Závěr

Shrňte klíčové body lekce, zdůrazněte důležitost stereometrie ve spojení s reálnými situacemi.

2 min

Zpětná vazba

Získávejte zpětnou vazbu od žáků ohledně hodiny. Ptání jako "Co bylo nejzajímavější?" nebo "Máte nějaké otázky?" mohou být užitečná.

Klíčové pojmy:

  1. Objem
  2. Povrch tělesa
  3. Pravidelná a nepravidelná tělesa
  4. Vzorce pro výpočet objemu a povrchu

Otázky pro ověření znalostí:

  1. Jak se vypočítá objem kvádru?
  2. Jaký je rozdíl mezi povrchem koule a povrchem válcového tělesa?
  3. Jaký je vzorec pro výpočet povrchu pravidelného čtyřbokého jehlanu?

Grafické podklady:
Nechejme AI vygenerovat grafické podklady, jako jsou diagramy kvádrů, koulí a jiných těles, a schémata výpočtu objemu a povrchu.

Výsledek AI

----------------------------------------------------------------------------------------------

Shrnutí účastníka kurzu

Závěrečné shrnutí

AI dokáže vytvořit docela slušnou přípravu na vyučovací hodinu a určitě může být nápomocná pro začínající učitele. Avšak tuto přípravu nemůžeme považovat za konečnou neboť AI nedokáže na 100% splnit naši představu. Tímto způsobem lze ušetřit nějaký čas pro základní osnovu, avšak jsem přesvědčen o tom, že pro že každou vygenerovanou přípravu od AI musí vyučující upravit k obrazu svému. Přípravu jsem realizoval v GPTOnline, který neumí generovat obrázky, tudíž grafické podklady k tématu hodiny nemám.

Dále jsem vyzkoušel ScioBot, kde je omezené nastavení požadavků, ale také něco vytvořil (viz. příloha)

» Úkol #1 Vytvořte plán výukové hodiny