Úkol #1 Vytvořte plán výukové hodiny
Využijte libovolnou generativní AI k vytvoření plánu výukové hodiny pro předmět, který prakticky vyučujete. Postupujte následovně:
-
Vytvořte plán hodiny, včetně úvodu, hlavní části, interakce s žáky, závěru a zpětné vazby.
-
Požádejte AI o sestavení tabulky, která shrnuje klíčové pojmy či metody z vašeho předmětu.
-
Začleňte možné otázky (a odpovědi) pro ověření znalostí studentů.
-
Nechte AI vygenerovat grafické podklady k tématu hodiny.
Výstupem je kompletní příprava hodiny ve formě plánu hodiny vytvořená s pomocí AI. Pokud jste úspěšně prošli tímto modulem k AI pro ICT koordinátory, mělo by vám vytvoření takovýchto podkladů trvat jen chviličku.
Na závěr vašeho dokumentu s plánem hodiny zhodnoťte, na kolik vám AI ušetřila či neušetřila čas a zda splnila vaše očekávání.
Vytvořené plány hodiny budou po odevzdání dostupné všem ve vaší skupince. Uvidíte je všechny pod zadáním úkolu. Můžete se tak inspirovat u vašich kolegů, co se jim s AI podařilo vytvořit. Bude skvělé, když si vzájemně okomentujete vaše výstupy.
Úkol vypracujte do 15. 2. 2025.
A |
---|
LM | Angličtina - minulý čas - pravidelná slovesa | |||
---|---|---|---|---|
Přípravu na hodinu mi vytvořil sciobot během chvíle, nicméně je velmi podrobná a vybral bych jen některé prvky do výuky. Následně jsem použil ChatGPT k vytvoření přehledné tabulky, kde jsou shrnuty metody k výuce prostého minulého času u pravidelných sloves v angličtině. Dále mi taktéž vytvořil obrázek, kterým bych doplnil výklad v hodině. | ||||
D |
---|
VP | Dějepis - 6. třída | ||||
---|---|---|---|---|---|
Příprava na hodinu pomocí AI. Použila jsem ScioBot, příprava trvala cca 5 minut. Příprava je detailní, ale na jednu vyučovací hodinu je toho příliš. Plánuji odučit ve dvou vyučovacích hodinách. | |||||
F |
---|
Fyzika - optika plán výuky | |||||
---|---|---|---|---|---|
Použití GPT chat. Rozplánování výuky do jednotlivých hodin a konkrétní rozpracování úvodní hodiny do optiky. Jedná se o Střední zdravotnickou školu. Trvalo mi cca 30 min ale ne tvoření hodiny ale posuzování zda se mi příprava líbí nebo ne. Každopádně je to velice inspirující. Můj názor že AI neumí odhadnout co se za hodinu dá stihnout, když si žáci hrají :-). Musím vyzkoušet ScioBot. | |||||
G |
---|
JJ | Grafy v Google tabulkách | |||
---|---|---|---|---|
Na tvorbu přípravy jsem použil Diffit a generování obrázku s příklady Gemini. Příprava byla hotová i s malými úpravami asi za 10 minut. Určitě je to inspirativní, a s trochou tréninku se dají získat použitelné materiály za zlomek času. | ||||
I |
---|
BM | Internet - výhody a rizika | |||
---|---|---|---|---|
Při přípravě této hodiny jsem využila ChatGPT, což mi ušetřilo čas při tvorbě osnovy, tabulky i otázek. Dokument bych ale musela doladit, aby lépe odpovídal konkrétní třídě a stylu mé výuky. AI splnila má očekávání jako užitečný nástroj pro rychlou strukturalizaci obsahu, ale finální úpravy by byly nezbytné. | ||||
M |
---|
TZ | M - množiny a podmnožiny | |||
---|---|---|---|---|
Využil jsem ScioBota, kterému generování přípravy trvalo 2 minuty. Příprava je dobrá. Oceňuji přidané volitelné aktivity i doporučená videa. Jediné, co bych nepoužil, je aktivita "logický řetěz". Zkoušel jsem tvořit i pomocí Copilota, ale ScioBot to zvládl lépe. | ||||
M4 PLÁN VÝUKOVÉ HODINY | ||||
---|---|---|---|---|
Využila jsem ScioBot, vygenerovat přípravu trvalo maximálně 5 minut. Příprava je velmi podrobná, obsahuje aktivizující metody i hru a "pohádku", pracovní list.... Jsem nadšená :-) Jediná "výtka" - časově je to minimálně na dvě hodiny. | ||||
P |
---|
Příprava hodiny s tématem Frézování | ||||
---|---|---|---|---|
Zhodnocení využití AI při tvorbě plánu hodiny: AI (chatGPT) mi ušetřila čas při sestavování plánu vyučovací hodiny. Umožnila mi rychle vytvořit strukturovaný dokument, zahrnout tabulku s klíčovými pojmy a připravit otázky pro žáky. ChatGPT mi slíbil udělat výukové video – zahrnul jej do svého plánu. Bohužel toto video za 4 dny nevytvořil, přestože se neustále omlouval a sliboval, že to už hned bude hotové. AI tedy zcela nesplnila mé očekávání (jak slíbila) a nebyla plně nápomocným nástrojem pro přípravu této hodiny. ScioBot – vytvoří plán hodiny, pracuje i s diferencovanou výukou. Jeho příprava však neodpovídá 45minutové časové dotaci na 1 vyučovací hodinu. Vygenerované obrázky neodpovídají tématu. | ||||
ŠJ | Příprava na hodinu fyziky | |||
---|---|---|---|---|
Plán hodiny pomocí AI | ||||