VŠE

Stránka:  1  2  3  (Další)
  VŠE

A

TN

Anglický jazyk – Easter

autor Tomáš Najbrt - středa, 28. února 2024, 12.05
 

Základní škola – 8. ročník

Cíl: Rozšiřování slovní zásoby, zlepšení formulování vyjádření v anglickém jazyce, využití AI jako pracovního nástroje

 

Evokace metodou brainstormingu:

Co víš o Velikonocích? Zaznamenávání formou myšlenkové mapy.

(Časová dotace 5 minut)

 Co by ses chtěl dozvědět? Zpřesňující dotazy na již zmíněné věci. Postup hlouběji k jádru věcí: např. proč se vůbec Velikonoce slaví? Vytipování klíčových oblastí a dotazů.

(Časová dotace 5 minut)

 

Aktivita s použitím AI ChatGPT:

Zformuluj dotaz v anglickém jazyce, který položíš ChatGPT.

Posuď, zda je odpověď relevantní a dostatečná.

Následně sdílej odpověď s ostatními.

(Časová dotace 10 minut)

 

Při společném sdílení položení dotazů a odpovědí AI budeme posuzovat vliv přesnosti zformulovaného dotazu na přesnost odpovědi.

(Časová dotace 15 minut)

 

Reflexe

Došlo k rozšíření slovní zásoby?

Jak hodnotíš spolupráci s AI?

Je problémem přesného formulování cizí jazyk?

(Časová dotace 10 minut)

 


 

RH

Angličtina, 3. ročník, téma: My Body

autor Radka Hrbková - úterý, 26. března 2024, 14.43
 

Zadání pro Chat GPT: jsem učitelka AJ, vytvoř mi plán hodiny, včetně úvodu, hlavní části, závěru a zpětné vazby pro žáky třetí třídy základní školy na téma My Body.

Určení: Třetí ročník základní školy
Téma: "My Body" (Moje tělo)
Jazyk: Angličtina

Cíl hodiny: Seznámit žáky s názvy částí těla v angličtině a procvičit je pomocí interaktivních aktivit.

Plán hodiny:

1. Úvod (5 minut):

  • Přivítání žáků a krátké povídání na téma těla.
  • "Dobré ráno, dnes se budeme učit o našem těle v angličtině. Kdo ví, jak se řekne ruka nebo noha?"

2. Základní slovní zásoba (10 minut):

  • Ukázat obrázky s názvy částí těla a procvičit výslovnost s žáky.
  • Zopakovat slova jako "head" (hlava), "arms" (paže), "legs" (nohy), "hands" (ruce), "feet" (chodidla) atd.

3. Aktivita - Body Bingo (15 minut):

  • Připravit hru "Body Bingo" s kartami obsahujícími obrázky částí těla.
  • Rozdělit třídu do skupin a rozdělit každé skupině kartičky.
  • Postupně volit názvy částí těla v angličtině a nechat žáky označit odpovídající místo na svých kartách.
  • První skupina, která získá plný řádek, vyhrává.

4. Písnička a pohyb (10 minut):

  • Zazpívat anglickou písničku o těle, například "Head, Shoulders, Knees, and Toes".
  • Při zpívání písničky se dotýkat příslušných částí těla a nechat žáky dělat totéž.

5. Tvůrčí činnost - Kreslení těla (15 minut):

  • Rozdělit žáky do páru nebo skupin a dát jim velké kusy papíru.
  • Nechat žáky nakreslit obrys těla a označit různé části těla anglickými názvy.

6. Závěrečná hra - Tělová Twister (10 minut):

  • Zahrajet hru Twister, ale místo barev použít anglické názvy částí těla.
  • Například: "Left hand on blue!", "Right foot on yellow!"
  • Tato hra zlepší nejen slovní zásobu, ale také pohybové dovednosti.

7. Závěr a zpětná vazba (5 minut):

  • Shrnutí dnešní lekce a opakování důležitých slovních zásob.
  • Dejte žákům jednoduchý domácí úkol, například vybarvit obrázek těla a označit části těla anglickými názvy.

Tento plán zahrnuje různé interaktivní aktivity, které pomohou žákům lépe si osvojit novou slovní zásobu a zábavným způsobem se naučit anglicky pojmenovat části těla.


Můj závěr: Chat GPT plán hodiny vytvořil během několika vteřin, při nedostatku času to může být skvělý pomocník a zdroj inspirace. 




 

C

PH

Chat GPT - 3D modely 8. ročník

autor Petr Hlinka - úterý, 20. února 2024, 17.01
 

Cíle hodiny:
Rozvíjení technických dovednosti: Studenti se naučí základy tvorby 3D modelů a použití 3D tisku. Rozvíjí také schopnost vizualizovat nápady a koncepty v 3D.

Rozvíjení kreativitu: Studenti se budou snažit vytvořit svůj vlastní 3D model, což podporuje kreativní myšlení.
Rozvíjení kritického myšlení: Při tvorbě 3D modelu budou studenti muset vyhodnotit, co je technicky proveditelné a jaký je potenciál využití svého produktu.
Podpora týmové spolupráce: Týmy budou spolupracovat na tvorbě svého 3D modelu a prezentaci svého nápadu.

Hodina je vedená formou E-U-R

Evokace (5 minut):

  • Zahajte hodinu nějakým inspirativním videem, které ukazuje využití 3D tisku (např. nějaký úspěšný projekt vytvořený tiskem). To vzbudí zájem studentů o téma. (Odkaz na video: )
  • Pokuste se také ukázat nějaké praktické příklady produktů, které mohou být vytvořeny tiskem 3D (např. šperky, náhradní díly pro stroje, modely).
  • Poté, co studenti vidí, co všechno je možné vytvořit 3D tiskem, položte otázky, které podpoří jejich zvídavost a inspiraci. Např. "Jaké další věci by se daly vytvořit pomocí 3D tisku?"

Uvědomění si (25 minut):

  • Studenti budou pracovat v týmech po 2-3 osobách.
  • Každý tým bude mít za úkol vymyslet a nakreslit na papír nebo na tabletu vlastní 3D model (např. nějakou figurku, šperk, doplněk, atd.) a popsat, proč by to byl užitečný produkt.
  • Týmy mohou mít 20 minut na návrh a 5 minut na prezentaci svého návrhu. Během prezentace by měli vysvětlit, proč by jejich produkt byl užitečný.
  • Vyučující by měl průběžně chodit mezi týmy, aby se ujistil, že všichni studenti účinně spolupracují a aby mohl pomoci při řešení případných problémů.

Reflexe (15 minut):

  • Po prezentaci by studenti měli sedět v kruhu a všichni by se měli podělit o to, co se naučili. Například, jaké překážky museli překonat při tvorbě modelu, jaké nápady se jim líbily nejvíce, co by dělali jinak atd.
  • Poté mohou vyučující prohlásit, že nejlepší tým obdrží cenu (např. bon na nákup materiálu pro tisk 3D).
  • Nakonec vyučující shrne, co bylo naučeno během hodiny a poděkuje studentům za jejich spolupráci.


Mé zkušenosti s přípravou hodin s využitím AI jsou vesměs pozitivní. Dokážu přijít na více variant nebo možností. AI mi slouží jako dobrý oponent a případně mě dokáže navést na řešení, které by mne hned samotného nenapadlo. 




 

Jiří Řehoř

Chat GPT 3,5 - Hodina AJ na Obchodní škole

autor Jiří Řehoř - pondělí, 26. února 2024, 08.36
 

Plán výukové hodiny AJ pomocí Chat GPT

 

Zadání:

Jsem učitel angličtiny. úroveň žáků je A1. Vytvoř plán výukové hodiny (45 minut) včetně úvodu, hlavní části, interakce s žáky, závěru a zpětné vazby. Téma: Plány na víkend, používání Present continuous tense. Gramatiku vysvětli v tabulce, kde budou klíčová slova

 

Výsledek:

 

### Plán výukové hodiny na téma "Plány na víkend - Present Continuous Tense" (úroveň A1)

 

#### Úvod (5 minut)

1. Pozdravte žáky a přivítání do hodiny.

2. Položte otázku: "Co děláte obvykle o víkendu?" (What do you usually do on the weekend?)

3. Získávejte odpovědi od několika žáků a povzbuzujte je používat jednoduché věty v přítomném čase.

 

#### Hlavní část (20 minut)

4. Představte klíčová slova a fráze pomocí tabulky:

  

   | Present Continuous | Klíčová slova            |

   |--------------------|-------------------------|

   | I am (I'm)         | am not (I'm not)        |

   | You are (You're)   | are not (aren't)        |

   | He/She/It is (He's/She's/It's) | is not (isn't)   |

   | We are (We're)     | are not (aren't)        |

   | They are (They're) | are not (aren't)        |

  

   Vysvětlete, jak tvořit kladné a záporné věty a otázky v present continuous.

  

5. Představte slovní zásobu na téma "víkendové plány" (weekend plans):

   - go shopping

   - have a picnic

   - play football

   - watch a movie

   - read a book

   - visit grandparents

   - cook dinner

 

6. Proveďte několik příkladů vět s prezentací a vysvětlením:

   - "I am going shopping on Saturday."

   - "She is not playing football."

   - "Are you having a picnic on Sunday?"

 

#### Interakce s žáky (10 minut)

7. Rozdělte třídu do párů a dodejte žákům krátký seznam aktivit na víkend.

8. Žádejte je, aby si vzájemně pokládali otázky a odpovídali pomocí present continuous tense.

 

#### Závěr (5 minut)

9. Shrněte klíčové body výuky.

10. Zopakujte s třídou několik příkladů vět.

11. Dejte žákům příležitost položit otázky nebo vyjádřit nějaké nejasnosti.

 

#### Zpětná vazba (5 minut)

12. Poskytněte zpětnou vazbu žákům na jejich úsilí během interakce.

13. Ujistěte se, že každý rozumí použití present continuous tense v kontextu plánů na víkend.

14. Dejte domácí úkol na napsání krátkého odstavce o plánech na nadcházející víkend.

 

### Poznámka:

Průběh hodiny může být přizpůsoben rychlosti učení třídy a načasování aktivit. Je důležité vytvořit interaktivní prostředí, které umožňuje žákům aktivně se účastnit a používat nově nabyté dovednosti.



POSTŘEHY Z PRÁCE S CHAT GPT
Nejvíc času mi zabralo správně sestavit písemku, aby zadání prověřilo přesně to, co potřebuji, neustále mi sestavoval jinou gramatiku, než jsem chtěl.  Jinak vytvořit test mu trvalo asi 30 vteřin.
Sestavení hodiny jsem dělal až potom, a využitím toho, co jsem zjistil při zadávání písemky. Hodinu vytvořil asi během minuty.

 

TJ

ChatGPT - Pixely - úvodní hodina

autor Tereza Jersáková - středa, 31. ledna 2024, 19.14
 

Stejné zadání, ChatGPT - bez dalšího doptávání - zadání pouze základní promty

Název hodiny: Poznejte Tajemství Pixelů

Cíle hodiny:

  1. Porozumění základům pixelů a jejich role v digitálním světě.
  2. Znalost historie pixelů a jejich využití v různých oblastech.
  3. Kreativní myšlení při práci s pixely.

Úvod (10 minut):

  • Přivítání žáků a krátké seznámení se s tématem: "Dnes se podíváme na malé, ale důležité stavební kameny digitálního světa - pixely!"
  • Krátká definice pixelu: "Pixel je základní stavební jednotkou digitálních obrazů. Je to malý barevný bod, který vytváří celkový obraz na obrazovce."

Historie pixelů (10 minut):

  • Krátká prezentace o historii pixelů: Jak vznikly, jak se vyvinuly a jak se staly klíčovými ve světě digitální grafiky.
  • Ukázky prvních pixelových grafik a her.

Rozklíčování pixelů (10 minut):

  • Interaktivní část: Předveďte, jak jsou obrazy rozloženy na pixely. Pomocí velkého obrazu na tabuli nebo projektoru, přibližte a vysvětlete, jak každý pixel představuje malý barevný bod.
  • Diskuze: Proč jsou pixely důležité? Jaké jsou výhody používání pixelů ve srovnání s tradičními médii?

Přestávka (5 minut):

  • Krátká přestávka na odpočinek.

Kreativní část (10 minut):

  • Žáci dostanou papír, tužky a malé čtverečky (reprezentující pixely).
  • Úkol: Vytvořte jednoduchý obrázek pomocí čtverečků (pixely). Může to být něco jednoduchého, jako je květina, postavička nebo geometrický vzor.

Závěrečná diskuse (5 minut):

  • Žáci prezentují své vytvořené pixely a vysvětlí své rozhodnutí.
  • Závěrečná otázka: Jak se pixely podílejí na tvorbě digitálního světa? Jak mohou být využívány v umění, designu a technologii?

Domácí úkol:

  • Přemýšlejte o dalších místech, kde se pixely mohou v životě uplatnit a přinést radost nebo užitek.


Při dalším doptávání, dostáváme podrobnější informace.

Ověření znalostí - praktické ověření


ChatGPT jsem zkoušela k tomuto účelů jen 2x, spíš ze zvědavosti. ScioBot /předchozí záznam/ poprvé. 

Používala bych jako pomůcku, zajímavost.



 

D

Vít Molva

Dravci a sovy - sciobot

autor Vít Molva - neděle, 4. února 2024, 18.03
 

Sciobot udělal pěknou přípravu na hodinu. Bohužel vzorové řešení aktivity je vypracované špatně.

V příloze jsou nahrané veškeré soubory, které mi sciobot vytvořil na téma dravci a sovy pro přírodopis do 7. třídy.

Myslím si, že sciobot může fungovat jako takové zpestření do hodin pro učitele, který učí už dobu podle svých příprav a toto mu může pomoci vystoupit ze stereotypu. V úvodu jsem zapomněl napsat do zadání, že mám k dispozici projektor, tak nevím, zda by mi pak sciobot nabídl i nějaké obrázkové materiály. Pokud ano, bylo by to zase o několik levelů lepší.,

 

G

Standa

GPTOnline - stereometrie

autor Stanislav Drapák - pátek, 26. ledna 2024, 14.00
 

Materiál vytvořen pomocí GPTOnline

Předmět: Matematika
Téma: Stereometrie - Objemy a Povrchy těles

Čas

Aktivita

Popis

2 min

Úvod

Pozdravte žáky a nastiňte, že dnešní lekce bude věnována stereometrii, což je odvětví matematiky zabývající se objemy a povrchy těles.

10 min

Teoretický úvod

Představte klíčové pojmy: objem, povrch tělesa, pravidelná a nepravidelná tělesa. Vysvětlete základní vzorce pro výpočet objemu a povrchu.

10 min

Praktické příklady

S žáky proveďte několik příkladů na výpočet objemu a povrchu různých těles. Nechte žáky spolupracovat v párech a řešit úkoly na tabulích.

10 min

Interaktivní prvek

Použijte modely těles (např. geometrické modely) a nechte žáky zkoumat a identifikovat vlastnosti, které vedou k výpočtu objemu a povrchu.

8 min

Ověření znalostí

Položte otázky, které ověří znalosti žáků v oblasti stereometrie. Například: "Jak se liší výpočet objemu a povrchu kvádru a koule?"

3 min

Závěr

Shrňte klíčové body lekce, zdůrazněte důležitost stereometrie ve spojení s reálnými situacemi.

2 min

Zpětná vazba

Získávejte zpětnou vazbu od žáků ohledně hodiny. Ptání jako "Co bylo nejzajímavější?" nebo "Máte nějaké otázky?" mohou být užitečná.

Klíčové pojmy:

  1. Objem
  2. Povrch tělesa
  3. Pravidelná a nepravidelná tělesa
  4. Vzorce pro výpočet objemu a povrchu

Otázky pro ověření znalostí:

  1. Jak se vypočítá objem kvádru?
  2. Jaký je rozdíl mezi povrchem koule a povrchem válcového tělesa?
  3. Jaký je vzorec pro výpočet povrchu pravidelného čtyřbokého jehlanu?

Grafické podklady:
Nechejme AI vygenerovat grafické podklady, jako jsou diagramy kvádrů, koulí a jiných těles, a schémata výpočtu objemu a povrchu.

Výsledek AI

----------------------------------------------------------------------------------------------

Shrnutí účastníka kurzu

Závěrečné shrnutí

AI dokáže vytvořit docela slušnou přípravu na vyučovací hodinu a určitě může být nápomocná pro začínající učitele. Avšak tuto přípravu nemůžeme považovat za konečnou neboť AI nedokáže na 100% splnit naši představu. Tímto způsobem lze ušetřit nějaký čas pro základní osnovu, avšak jsem přesvědčen o tom, že pro že každou vygenerovanou přípravu od AI musí vyučující upravit k obrazu svému. Přípravu jsem realizoval v GPTOnline, který neumí generovat obrázky, tudíž grafické podklady k tématu hodiny nemám.

Dále jsem vyzkoušel ScioBot, kde je omezené nastavení požadavků, ale také něco vytvořil (viz. příloha)

 

H

JG

Hardware

autor Jáchym Glas - středa, 28. února 2024, 15.51
 

Plán hodiny na téma Hardware pro 7. třídu základní školy

Cíle hodiny:

  • Žáci porozumí základním komponentám počítačového hardware.
  • Žáci se naučí identifikovat a popsat funkce jednotlivých hardwarových komponent.
  • Žáci rozvinou dovednosti týmové práce a kritického myšlení.

Úvod (10 minut):

  1. Zahájení diskusí s žáky o tom, co už vědí o počítačovém hardware.
  2. Krátké představení tématu a cílů hodiny.
  3. Ukázka různých fyzických komponent počítače (CPU, RAM, pevný disk, atd.).

Hlavní část (30 minut):

  1. Rozdělení žáků do malých skupin (po 3-4 studentech).
  2. Stanovení úkolů pro skupiny:
    • Každá skupina dostane popis jednoho hardwarového komponentu (bez názvu) a úkol ho identifikovat a dohledat další informace.
    • Vytvoření krátké prezentace o daném komponentu, včetně jeho funkce, jak funguje a kde se v počítači nachází.
  3. Práce ve skupinách:
    • Žáci pracují na svých úkolech, využívají internetové zdroje nebo materiály poskytnuté učitelem.
    • Učitel chodí mezi skupinami, poskytuje pomoc a odpovídá na otázky.

Interakce s žáky (15 minut):

  1. Prezentace skupin:
    • Každá skupina představí svůj hardwarový komponent ostatním.
    • Po každé prezentaci krátká diskuze a otázky od ostatních žáků.
  2. Vzájemné hodnocení:
    • Žáci hodnotí prezentace ostatních skupin podle předem stanovených kritérií (např. jasnost, úplnost informací, kreativita).

Závěr (5 minut):

  1. Shrnutí klíčových bodů hodiny učitelem.
  2. Zopakování důležitosti každého hardwarového komponentu a jeho role v počítači.
  3. Připomenutí, jak důležité je spolupracovat a sdílet informace s ostatními.

Zpětná vazba (po hodině):

  1. Žáci vyplní krátký dotazník ohledně toho, co se naučili a jaké činnosti se jim líbily.
  2. Žáci mohou navrhnout, co by chtěli prozkoumat dále nebo jaké jiné aktivity by je zajímaly.
  3. Učitel zhodnotí úspěšnost hodiny na základě prezentací žáků, jejich angažovanosti a zpětné vazby.
Tabulka:

Klíčový pojemPopis
Základní deskaDeska, která propojuje všechny komponenty počítače a umožňuje jim komunikaci.
Procesor (CPU)Hlavní výpočetní jednotka počítače, která zpracovává instrukce a provádí výpočty.
Paměť RAMTyp počítačové paměti, který je používán k dočasnému ukládání dat, s nimiž CPU právě pracuje.
Pevný disk (HDD) / Stavový disk (SSD)Zařízení určené pro trvalé ukládání dat. HDD využívá magnetické disky, SSD používá flash paměť.
Grafická karta (GPU)Komponent, který generuje a renderuje obrazy, video a animace na monitoru.
Zdroj napájeníDodává elektrickou energii všem komponentám počítače.
ChladičZařízení určené k odvádění tepla od procesoru a dalších komponent.
Optická mechanikaZařízení umožňující čtení a zápis dat na optická média jako CD, DVD nebo Blu-ray.
Rozhraní a portyFyzické body na počítači pro připojení externích zařízení, jako jsou USB, HDMI, Ethernet.
Zvuková kartaZařízení, které umožňuje výstup zvuku z počítače do sluchátek nebo reproduktorů.

Ověření znalostí:


Samozřejmě, zde je seznam možných otázek a odpovědí pro ověření znalostí studentů na téma hardware:

  1. Otázka: Co je úlohou procesoru v počítači?

    • Odpověď: Procesor (CPU) je hlavní výpočetní jednotka počítače, která zpracovává instrukce a provádí výpočty.
  2. Otázka: Jaký je rozdíl mezi HDD a SSD?

    • Odpověď: HDD (pevný disk) využívá magnetické disky pro ukládání dat, zatímco SSD (stavový disk) používá flash paměť, což umožňuje rychlejší přístup k datům a je odolnější proti otřesům.
  3. Otázka: Jakou funkci plní RAM v počítači?

    • Odpověď: RAM (Random Access Memory) je typ počítačové paměti, který se používá k dočasnému ukládání dat, s nimiž procesor právě pracuje.
  4. Otázka: Proč je důležité mít v počítači dobrý chladič?

    • Odpověď: Chladič odvádí teplo generované procesorem a dalšími komponentami, aby se zabránilo jejich přehřátí, což by mohlo vést k poškození hardware nebo snížení výkonu.
  5. Otázka: Co umožňují rozhraní a porty na počítači?

    • Odpověď: Rozhraní a porty, jako jsou USB, HDMI a Ethernet, umožňují připojení různých externích zařízení, jako jsou myši, klávesnice, monitory a internetové kabely.
  6. Otázka: K čemu slouží grafická karta v počítači?

    • Odpověď: Grafická karta (GPU) generuje a renderuje obrazy, video a animace, které jsou poté zobrazeny na monitoru.
  7. Otázka: Co je to základní deska?

    • Odpověď: Základní deska je hlavní plošný spoj v počítači, který propojuje všechny ostatní komponenty, jako jsou procesor, paměť RAM a pevné disky, a umožňuje jim komunikaci.


Je to masakr!

 

I

PM

ICT - Poznej AI

autor Petr Malknecht - středa, 20. března 2024, 08.46
 

Plán výukové hodiny s využitím generativní AI

Předmět: Informatika

Téma: Projekt Poznej AI

Popis projektu:

  • Žáci ve skupinách vytvoří povídku na zadané téma.
  • Následně nechají umělou inteligenci vytvořit povídku na obdobné téma.
  • Zkouší si různé způsoby promptování a porovnávají vygenerované výsledky.
  • Výsledné práce (každá skupina odevzdá jednu povídku napsanou žáky a jednu vygenerovanou AI) jsou zveřejněny na nástěnce školy.
  • Žáci z ostatních ročníků a učitelé poznávají, kterou povídku napsal člověk a která byla vygenerovaná AI.

Cíl:

  • Seznámit studenty s konceptem umělé inteligence a jejím využitím pro generování textu.
  • Rozvíjet kreativní myšlení a dovednosti psaní.
  • Naučit studenty pracovat s AI nástroji a kriticky hodnotit jejich výsledky.

Čas: 45 minut

Pomůcky:

  • Počítače s internetem
  • Textový editor
  • Prezentační software (volitelně)
  • Nástěnka (volitelně)

AI nástroje:

  • Gemini (Google AI)
  • Jasper.ai
  • copilot

Postup:

Úvod (5 minut):

  • Učitel zahájí hodinu krátkou diskuzí o umělé inteligenci a jejích možnostech.
  • Učitel představí projekt Poznej AI a jeho cíle.

Hlavní část (30 minut):

  • Učitel rozdělí studenty do skupin a zadá jim téma pro povídku.
  • Studenti ve skupinách napíší povídku na zadané téma.
  • Učitel seznámí studenty s nástroji pro generování textu a ukáže jim, jak s nimi pracovat.
  • Studenti ve skupinách vyzkouší různé způsoby promptování a generují povídky s AI.
  • Studenti porovnávají povídky napsané lidmi a povídky generované AI.

Interakce s žáky (10 minut):

  • Studenti prezentují své práce ostatním skupinám.
  • Učitel vede diskuzi o výsledcích projektu a o tom, jak se AI dá využít pro tvorbu textu.

Závěr (5 minut):

  • Učitel shrnuje klíčové poznatky z projektu.
  • Učitel zodpoví případné dotazy studentů.

Zpětná vazba:

  • Studenti vyplní krátký dotazník, ve kterém hodnotí projekt a sdělují své dotazy a připomínky.

Otázky a odpovědi:

  • Co je to umělá inteligence? Umělá inteligence je obor informatiky, který se zabývá vývojem inteligentních systémů.
  • Jak se AI používá pro generování textu? AI se používá pro generování textu pomocí modelů strojového učení, které jsou trénovány na velkých datech textu.
  • Jaké jsou výhody a nevýhody používání AI pro generování textu? Výhody:
    • AI může generovat text rychle a efektivně.
    • AI může generovat text v různých stylech a žánrech. Nevýhody:
    • Text generovaný AI nemusí být vždy gramaticky správný.
    • Text generovaný AI nemusí být vždy originální.

Grafické podklady:

Gemini a Jasper.ai mohou vygenerovat různé grafické podklady k tématu projektu, jako jsou:

  • Prezentace
  • Infografiky
  • Plakáty

Závěr:

Projekt Poznej AI je zábavný a interaktivní způsob, jak seznámit studenty s konceptem umělé inteligence a jejím využitím pro generování textu. Projekt umožňuje studentům rozvíjet kreativní myšlení, dovednosti psaní a kritické myšlení.

Petr Malknecht


 

PP

ICT příprava

autor Peter Podoba - úterý, 13. února 2024, 14.41
 

Předmět: ICT
Střední škola
Téma: Topologie počítačových sítí
AI nástroj: Copilot

Zadaný prompt: Jsi učitel ict na střední škole, vytvoř plán výuky na téma topologie počítačových sítí. Plán musí obsahovat interakci s žáky, závěrečné hodnocení a zpětnou vazbu. Vycházej z učebních plánů ICT pro střední školu, k dispozici máš projektor a interaktivní tabuli. Vyučovací hodina trvá 45 minut.

Po prvním návrhu jsem mu ještě zadal požadavek na využití Mentimeteru pro zpětnou vazbu.

Výsledek zde:


1. Úvod (5 minut)

  • Představení tématu a cílů lekce.
  • Krátký přehled různých typů topologií počítačových sítí.

2. Interaktivní prezentace (15 minut)

  • Využití projektoru a interaktivní tabule pro vizualizaci různých typů topologií (hvězda, kruh, mřížka, strom, atd.).
  • Diskuse o výhodách a nevýhodách jednotlivých topologií.

3. Skupinová aktivita (15 minut)

  • Žáci se rozdělí do skupin a každá skupina dostane za úkol navrhnout vlastní síťovou topologii pro určitý scénář.
  • Každá skupina prezentuje svůj návrh a diskutuje o jeho výhodách a nevýhodách.

4. Závěrečné hodnocení (5 minut)

  • Krátký kvíz nebo diskuse pro ověření porozumění materiálu.

5. Zpětná vazba pomocí Mentimeteru (5 minut)


Hodnocení: V podstatě je to moje první zkušenost s podobným využitím AI a musím říct, že výsledek není vůbec špatný. Chvíli mi trvalo než jsem zformuloval zadaný prompt, tak jak jsem si myslel, že by mu mohla AI dobře rozumět a dostal jsem co chci. Myslím, že se povedlo a takto udělanou hodinu na zadané téma bych si bez problémů dokázal představit zrealizovat a vlastně není daleko od toho, jak bych takovou hodinu udělal sám i bez AI. Takže já jsem spokojen, jen si nejsem jistý zda by byla dostatečná časová dotace na tu skupinovou práci.


 


Stránka:  1  2  3  (Další)
  VŠE