podpora studia u žáků s SVP

podpora studia u žáků s SVP

autor Vladimír Vlk -
Počet odpovědí: 0

na škole máme žáky s podpůrnými opatřeními 2. a 3. stupně. Nejsou nijak motoricky omezeni. používají běžnou digi techniku. Spolupracují s asistentkou, která pomůže vyřešit běžné problémy. Např. při přihlášení. Snažíme se aby měli k dispozici počítače s dotykovou obrazovkou - nejlépe tzv. ALL-IN_ONE počítače, takže větší monitory s možností využití dotyku i běžných vstupních zařízení (klávesnice, myš).

Měli jsme žákyni po obrně - problém s komunikací. Nemluvila. Dokázala psát, velmi dobrá v matematice. Na úrovni zbytku třídy. K dispozici měla tablet, počítač s dotykovou obrazovkou. Vstupní zařízení  - speciální klávesnice (velké klávesy) a speciální myš - BigTrack. SW který převáděl text na řeč. SW ve kterém si skládala slovní zásobu - SW tyto slova a věty zopakoval na hlas.

Chlapec se svalovou distrofií - postupně se snižovala hybnost končetin a celková pohyblivost.. Počítač s myší byl dostatečný. Motorika rukou práci na něm umožňovala. Jinak byl na vozíku - ovládal ho joystickem. Spíše než počítač byl potřeba speciální "jeřáb" na manipulaci na záchodě.