(Ne)zkušenosti

(Ne)zkušenosti

autor Pavel Krejčí -
Počet odpovědí: 1

Dobrý den,
za mou 5 letou pedagogickou kariéru jsem se nesetkal s žáky s velkými SVP. 
Na základní škole pouze jeden žák s horšeným zrakem. S ním jsme mluvili a řešili co by pomohlo, ale říkal, že nic nepotřebuje, pouze chtěl sedět v první řade ve třídě. Tiskl jsem pro něj i materiály ve větším písmu.
Nyní na gymnáziu žádné žáky se SVP nemáme.
Já se vždy snažím při promítání na dataprojektoru zoomovat v programech tak, aby to bylo jasně čitelné i z poslední lavice. 
Co bych dělal, kdyby k nám přišel žák se SVP:
1) Určitě bych nejdříve komunikoval se samotným žákem, případně rodičem. Snažil bych se zjistit, jaké potřeby žák má, jak to řešili na předešlé škole a zda mu to vyhovovalo.
2) Zeptal bych se, zda žák už nemá nějaké pomůcky, které mu usnadňují práci.
3) Nastudoval bych si konkrétní speciální potřebu žáka a snažil se zjistit na internetu, jaké technologie se běžně používají a zda nejsou nové technologie pro její řešení.
4) Po nastudování bych navrhl žákovi možná řešení:

a) používání jeho pomůcky (pokud nějakou má) a její začlenění do naší PC sítě,
b) jestli je nějaká pomůcka, na které bychom se shodli, žák by ji chtěl vyzkoušet a škola ji mohla zakoupit.

5) Při souhlasu řešení b) bych řešil s vedením koupi této pomůcky.