Zkušenost - základní škola

Zkušenost - základní škola

autor Klára Blahůtová -
Počet odpovědí: 1

Nejsem si vědoma, že by se technologie "ve velkém" používaly na škole, kde pracuji. Obvykle žáci s SVP pracují přímo s učitelkou či AP, obvykle se učitel těmto žákům se věnuje více individuálně.

Ráda bych popsala aktuálně vlastní zkušenost ze zahraniční školy, která je přenositelná do české základní školy. 

Aktuálně mé vlastní děti navštěvují školu v USA. Anglicky umějí málo, jsou tedy zde bráni jako žáci se SPV - žáci s odlišným mateřským jazykem . Velkým pomocníkem při jejich výuce se ukázaly být Chromebooky, se kterými se tu běžné pracuje a vyfasuje je každý žák. Školní systém je zde nastaven tak, že učitelé dávají veškeré podklady pro výuky do aplikací v Chromebooku. Internet je automaticky ve třídě. Děti, které tedy nerozumí zadání, mohou jednoduše využít online překladač a překládat buď jednotlivá slovíčka, nebo rovnou překládat celé webové stránky. Děti s OMJ se tak opravdu učí, jsou schopné dělat úkoly společně s dětmi ve třídě a pochopit tak učivo. Doma pak je možnost mne jako rodiče dětem pomoci s výukou - na Chromebooku dělají také domácí úkoly atd. Nutností je internetové připojení v domácnosti, což některé děti nemusejí mít, ale jsou dnes podpůrné  programy, které umí rodinám pomoci i s tímto. 

Ráda bych využila této zkušenosti a zkusila bych obdobnou věc na své základní škole zavést. Uvedu příklad pro 2.stupeň ZŠ. 

Žáci OMJ by také vyfasovali notebook (ideálně Chromebook, ale je možné i jiný). Finančně by nákup notebooků mohl pokrýt třeba projekt Digitální propast. Internet ve škole běží i přes wifi - je k dispozici i žákovská wifi. Notebook by mohl kdykoliv využívat k výuce (lze ošetřit to, že budou blokovány nějaké webové stránky atd.). Využívali by pravidelně jako překladač. Učitel, by také mohl s takovým žákem pracovat individuálněji, mohl by mu připravit do TEAMS, Google Classroom samostatnou práci, kterou by se žák věnoval. 

Také domácí příprava byla mohla být snadnější - žáci by měli od učitele zadané konkrétní úkoly opět v TEAMS (a podobných programech), které by opět s pomocí překladače mohli snadno vypracovat. Věřím, že taková to spolupráci techniky-učitelů-domácí přípravy by vedla k tomu, aby žáci OMJ nezaostávali v odborných předmětech. Tedy, měli by potřebné znalosti a mohli by se více zaměřit na učení češtiny.