Z pohledu ICT koordinátora je klíčové poskytovat podporu žákům se specifickými vzdělávacími potřebami (SVP) v oblasti digitálního vzdělávání. Zde jsou některé kroky, které můžete učinit:
Individualizovaný přístup: Komunikujte s učiteli a zjistěte, jaké specifické potřeby mají žáci s SVP. Každý žák může mít odlišné požadavky na technologii a podporu.
Výběr vhodných nástrojů: Spolupracujte s pedagogy na výběru digitálních nástrojů a aplikací, které jsou přístupné a podporují různé učební styly. Například nástroje s možností přizpůsobení textu, hlasového výstupu nebo podpory pro zrakově postižené žáky.
Školení pedagogů: Poskytněte učitelům školení ohledně používání těchto nástrojů a strategií pro práci s žáky s různými potřebami. Učitelé by měli být schopni efektivně využívat technologii ve třídě.
Dostupnost technologie: Ujistěte se, že žáci mají přístup k potřebné technologii. To může zahrnovat zařízení, software, připojení k internetu a další.
Spolupráce s rodiči: Informujte rodiče o dostupných technologických řešeních a jak mohou podpořit své děti doma.
Monitoring a hodnocení: Sledujte, jak se žáci s SVP vyučují s použitím technologie, a pravidelně hodnoťte účinnost podpory.