Žáci s SVP – Kovaříková

Žáci s SVP – Kovaříková

autor Ludmila Kovaříková -
Počet odpovědí: 1

Podívejte se ve své škole, jaké žáky se SVP máte. Popište, jestli již žáci s nějakými technologiemi pracují a jakým způsobem. 

  • Digitální lupa byla zakoupena pro dva žáky se zrakovým postižením, k dispozici jim byl zakoupen také iPad.
  • Žák v páté třídě má velkou elektronickou lupu i malou podsvícenou. Velkou má v užívání a rodiče dohlíží na dobíjení. Občas se stane, že není dobytá, vezme si tedy tu malou, kterou také používá venku, v pozorování atd. 
  • Žák ve třetí třídě lupu používá při čtení zadání úkolů nebo při čtení textu z čítanky nebo mimočítankové četby. IPad využíváme při načítání QR kódu nebo hledání informací. IPad používá v běžné situaci, kdy ostatní pracují s iPady – má jiné pracovní tempo a musí si práci zvětšovat, kouká z jiného úhlu, protože ho omezuje jeho vada, a nemůže tedy pracovat ve dvojici. Mimoto používá iPad, když děti pracují podle e-učebnice na tabuli, protože si může text různě zvětšit. 
  • Aplikace Včelka byla zakoupena před několika lety do 1. a 2. třídy pro žáky s SVP a pro žáky cizince. Nebylo zjištěno, zda s aplikací dále pracují.
  • Pro dítě s aspergerovým syndromem se ukázala být aplikace Umíme to (čeština a matematika) neúnosná, bez asistenta trpěl záchvaty, pouze s asistentem práci zvládal. Kupodivu se do 9. ročníku mimořádně zlepšil a momentálně pracuje samostatně.
  • Pro žáky s mírnými SVP nenakupujeme žádný zvláštní software nebo technologie, používají totéž co ostatní. (Umíme to, iPady, notebooky)
Jak budete jako ICT koordinátor postupovat? Jak byste jako ICT koordinátor mohl žákům pomoci?
  1. Děti s různými problémy potřebují různý software. Nejdříve by tedy bylo třeba zjistit co nejvíce o jejich potřebách a pak teprve vyhledávat pomůcky. Díky tomuto úkolu jsem si uvědomila, že příliš o těchto dětech v přípravné třídě a v prvním ročníku příliš nevím.
  2. Část programů je zastaralá, není možné je instalovat do Windows 11. 
  3. Část z modulu 18 je vhodná i pro ostatní žáky, není proto zcela jasně stanovitelné, které z nich se hodí primárně např. pro žáky s SVP.

V odpovědi na Ludmila Kovaříková

Re: Žáci s SVP – Kovaříková

autor Tomáš Milička -
Dobrý den,

děkuji mockrát za přehledný příspěvek z konkrétní školy.
Mohli bychom se na setkání podívat na toho žáka s Aspergerovým syndromem? Myslím, že by to bylo pro ostatní zajímavé. Prosím.

A také děkuji za připomínku o použitelnosti aplikací pro široké spektrum žáků.

Díky mockrát za čas, který jste věnovala zamyšlení se nad reálným stavem ve škole
Tomáš Milička