Podívejte se ve své škole, jaké žáky se SVP máte. Popište, jestli již žáci s nějakými technologiemi pracují a jakým způsobem.
- Digitální lupa byla zakoupena pro dva žáky se zrakovým postižením, k dispozici jim byl zakoupen také iPad.
- Žák v páté třídě má velkou elektronickou lupu i malou podsvícenou. Velkou má v užívání a rodiče dohlíží na dobíjení. Občas se stane, že není dobytá, vezme si tedy tu malou, kterou také používá venku, v pozorování atd.
- Žák ve třetí třídě lupu používá při čtení zadání úkolů nebo při čtení textu z čítanky nebo mimočítankové četby. IPad využíváme při načítání QR kódu nebo hledání informací. IPad používá v běžné situaci, kdy ostatní pracují s iPady – má jiné pracovní tempo a musí si práci zvětšovat, kouká z jiného úhlu, protože ho omezuje jeho vada, a nemůže tedy pracovat ve dvojici. Mimoto používá iPad, když děti pracují podle e-učebnice na tabuli, protože si může text různě zvětšit.
- Aplikace Včelka byla zakoupena před několika lety do 1. a 2. třídy pro žáky s SVP a pro žáky cizince. Nebylo zjištěno, zda s aplikací dále pracují.
- Pro dítě s aspergerovým syndromem se ukázala být aplikace Umíme to (čeština a matematika) neúnosná, bez asistenta trpěl záchvaty, pouze s asistentem práci zvládal. Kupodivu se do 9. ročníku mimořádně zlepšil a momentálně pracuje samostatně.
- Pro žáky s mírnými SVP nenakupujeme žádný zvláštní software nebo technologie, používají totéž co ostatní. (Umíme to, iPady, notebooky)
- Děti s různými problémy potřebují různý software. Nejdříve by tedy bylo třeba zjistit co nejvíce o jejich potřebách a pak teprve vyhledávat pomůcky. Díky tomuto úkolu jsem si uvědomila, že příliš o těchto dětech v přípravné třídě a v prvním ročníku příliš nevím.
- Část programů je zastaralá, není možné je instalovat do Windows 11.
- Část z modulu 18 je vhodná i pro ostatní žáky, není proto zcela jasně stanovitelné, které z nich se hodí primárně např. pro žáky s SVP.