Podívejte se ve své škole, jaké žáky se SVP máte. Popište, jestli již žáci s nějakými technologiemi pracují a jakým způsobem. Pokud ještě technologie pro SVP nepoužíváte, zamyslete se, jaké by bylo vhodné zařadit.
Pokud se nepletu, tak ve škole máme pouze žáky s lehčími formami poruch učení, které nevyžadují žádné speciální hardwarové nebo softwarové technologie. Jde o studenty, kteří potřebují spíše více času na zpracování úkolů, případně individuální přístup. Minulý rok maturovala studentka, která měla tělesný handicap a také nějaké lehčí poruchy učení. Od školy měla zapůjčený po celou dobu studia notebook pořízený v rámci digitální propasti. Ve školství jsem druhým rokem po cca desetileté pouze, takže zkušeností se žáky SVP zatím nemám.
Jak budete jako ICT koordinátor postupovat?
Určitě bych vycházel z doporučení školského poradenského zařízení. To by bylo pro postup klíčové. Na základě doporučení bych zajistil potřebné technologie a pomůcky. Možná bych se také obrátil na školy, které mají s podobnými studenty zkušenosti, a získal další informace.
Následně bych sledoval, zda doporučení poradenského zařízení v praxi vyhovuje dostatečně. Případně bych vše nastavil a doladil tak, aby se danému studentovi pohodlně studovalo.
Jak byste jako ICT koordinátor mohl žákům pomoci?
Asi bych se daných studentů průběžně dotazoval, co je omezuje, v čem jim ještě více pomoci a na základě získaných informací se jim snažit vyhovět a pomoct. Získával bych informace také od dalších kolegů, kteří studenta učí a hledal další možnosti jak výuku podpořit, zpestřit a celkově vylepšit.