Podívejte se ve své škole, jaké žáky se SVP máte. Popište, jestli již žáci s nějakými technologiemi pracují a jakým způsobem. Pokud ještě technologie pro SVP nepoužíváte, zamyslete se, jaké by bylo vhodné zařadit.
Pro žáky se SVP škola zatím nevyužívá žádné technologie. Na škole jsem ale jen krátce a nemám ještě zmapovaný 1. stupeň. Používání technologií pro tyto žáky považuji za velmi přínosné. Pracovní tempo těchto dětí, které já osobně učím je většinou pomalejší a vhodné technologie by jim mohly pomoci. Tito žáci často dostávají dotace na různý software a bylo by vhodné jeho častější zařazení do výuky.
Jak budete jako ICT koordinátor postupovat?
Zmapuji si všechny žáky se SVP. Náš výchovný poradce má o těchto žácích dokonalý přehled a dokáže mi v jejich požadavcích poradit. Pak už je to jen o vybrání vhodných pomůcek. Také bude vhodné dostatečně proškolit asistenta pedagoga, případně kolegy a namotivovat samotné dítě.
Jak byste jako ICT koordinátor mohl žákům pomoci?
Důležité bude dostatečně namotivovat žáky, vysvětlit jim výhody takové výuky, udělat jim výuku zábavnou a zajímavou. Také jim pomoci, aby je lákalo se k výukovým věcem vracet třeba i v domácím prostředí. Je vhodné do vzdělávacího procesu a do zaškolení zahrnout i jejich rodiče nebo rodinné příslušníky. Výukové prostředí pro ně udělat přehledné a dostupné. Škola má k dispozici také zařízení, které může žákům zapůjčit domů.