SVP – Bednaříková

SVP – Bednaříková

autor Lenka Bednaříková -
Počet odpovědí: 1

Podívejte se ve své škole, jaké žáky se SVP máte. Popište, jestli již žáci s nějakými technologiemi pracují a jakým způsobem. Pokud ještě technologie pro SVP nepoužíváte, zamyslete se, jaké by bylo vhodné zařadit. 

Žáci se SVP na naší škole mají obvykle mírné poruchy učení nebo střední poruchy učení (dysgrafie, dysortografie), na základě toho mohou používat počítač, jak v hodinách (slohovka) nebo u maturity (SPUO – s přiznaným uzpůsobením podmínek pro konání maturitní zkoušky). V hodinách požívají svá vlastní zařízení, u maturity školní počítač.

Jak budete jako ICT koordinátor postupovat? 

Určitě bych vycházela z doporučení školského poradenského zařízení a po dohodě se školní výchovnou poradkyní bych vybrala vhodné kompenzační pomůcky (ať již technické či programové). 

Myslím, že by bylo vhodné se také zaměřit na nadané žáky a investovat do programů, které je mohou dále rozvíjet.

Jak byste jako ICT koordinátor mohl žákům pomoci? 

Vybrané pomůcky by vždy měli reflektovat potřeby žáků, takže důležitá je komunikace s nimi a hledání nejlepšího společného řešení. Také bych ráda pomohla zaškolením a radou v případě řešení problémů s IT.



V odpovědi na Lenka Bednaříková

Re: SVP – Bednaříková

autor Tomáš Milička -
Dobrý den,

děkuji Vám za přehledné zpracování situace u Vás ve škole.
Mohl bych Vás poprosit, jestli byste na společném setkání mohla popsat Vaše zkušenosti s používáním počítačů pro práci jednotlivce v hodinách? Jaké máte zkušenosti s ověřováním práce žáka (ve smyslu kontroly jeho zápisků apod.)?

Také se mi líbí Váš podnět směrem k nadaným žákům. To je opravdu velké téma.

Děkuji Vám za Váš čas, který jste tomuto tématu již věnovala
Tomáš Milička