Podívejte se ve své škole, jaké žáky se SVP máte. Popište, jestli již žáci s nějakými technologiemi pracují a jakým způsobem. Pokud ještě technologie pro SVP nepoužíváte, zamyslete se, jaké by bylo vhodné zařadit.
Žáci se SVP na naší škole mají obvykle mírné poruchy učení nebo střední poruchy učení (dysgrafie, dysortografie), na základě toho mohou používat počítač, jak v hodinách (slohovka) nebo u maturity (SPUO – s přiznaným uzpůsobením podmínek pro konání maturitní zkoušky). V hodinách požívají svá vlastní zařízení, u maturity školní počítač.
Jak budete jako ICT koordinátor postupovat?
Určitě bych vycházela z doporučení školského poradenského zařízení a po dohodě se školní výchovnou poradkyní bych vybrala vhodné kompenzační pomůcky (ať již technické či programové).
Myslím, že by bylo vhodné se také zaměřit na nadané žáky a investovat do programů, které je mohou dále rozvíjet.
Jak byste jako ICT koordinátor mohl žákům pomoci?
Vybrané pomůcky by vždy měli reflektovat potřeby žáků, takže důležitá je komunikace s nimi a hledání nejlepšího společného řešení. Také bych ráda pomohla zaškolením a radou v případě řešení problémů s IT.