Krok 2: Témata kurzu
Milí tvůrci,
plánování je další fází v procesu designového myšlení, který na NPI k návrhům e-learningu využíváme.
V analytické fázi jste si ujasnili, pro koho e-learning navrhujete a co je jeho cílem. Rozhodli, jak bude kurz obsáhlý. Ujasnili jste si, kdo bude v realizačním týmu a dokonce již máte časový harmonogram.
Z workshopu jste odcházeli s dobře popsanou personou, pro níž e-learning navrhujete. Nejspíš má už i jméno a podobu. Již tedy neplánujete pro anonymního účastníka, nýbrž pro Bořka, Oldu či Natálii. Persony vám pomáhají lépe si představit situace, do kterých se účastníci e-learningu v praxi dostávají a v nichž se potřebují zorientovat.
Cílem fáze plánování je zmapovat problematické situace, kterým cílová skupina čelí.
Příklad takové problematické situace ukážeme na vzorovém učiteli angličtiny na 2. stupni. Řekněme, že se z rozhovorů či dat dozvíme, že pro učitele angličtiny je problém různá úroveň jazyka u žáků. Jak má učitel zároveň zapojit žáka, který hovoří anglicky plynně a žáka, který nemá znalost základních obratů? Řešení, které účastníkům nabídneme, může zahrnovat nácvik tvorby gradovaných úloh, diferencovaných zadání apod.
Prvním krokem řešení situace je ovšem její pojmenování. Pojmenovat opakující se situace a poskládat je do témat e-learningu je cílem fáze plánování.