Jsem malá alternativní škola a ze své podstaty vnímáme dítě, jako cennou osobnost, které je třeba pomoci rozvninout v ní její talenty. K tomu slouží i citlivý přístup k individuálním vzdělávacím potřebám každého.
Materiály z poradny jsou sice přístupné všem, ale navíc třídní učitelé, kteří jsou podrobněji informováni, pra videlně informují o potřebách svých žáků ostatní členy pedagogického sboru.
Pomůcky k pokrytí SVP konzultujeme se speciálním pedagogem. Většinou se to týká např. jiné barvy podkladu textu nebo důležitého předmětu pro autistické dítě, dále různá pípátka, hry, mačkátka pro ADHD a speciální pracovní sešity. Z digitálních pomůcek pak je to např. Včelka.
Ostatní nástroje ICT, jako myšlenkové mapy, on-line nástěnky a různé výukové programy a hry rovněž žákům s SVP pomáhají, ale jsou používány pro všechny.
Co se týče mé nové role, oblast žáků s SVP je pro mě spolu s MŠ asi nejvzdálenější a budu muset hodně konzultovat s naším speciálním pedagogem, abychom našli další užitečné nástroje pro jejich podporu.