Za tu dobu, co učím, jsem se setkala především s žáky se specifickými poruchami učení, jako je dysgrafie, dysortografie, dyslexie a dysplazie. Kde se pracovala a dále pracuji s danými žáky podle doporučení z PPP. Při výuce informatiky, většinou není potřeba žádného zvláštního přístupu pro tyto žáky, stačí jen případně prodloužený čas, aby měli možnost uspět jako ostatní žáci.
V předchozí škole jsem se setkala s žákem s PAS, který měl svůj vlastní notebook s programy pro svůj rozvoj v některých vyučovaných předmětech a měl také v některých předmětech individuální výuku se svou asistentkou. Plán měl sestaven speciální pedagožkou a ve spolupráci s SPC. Velmi vynikal v oblasti matematiky, při mé výuce informatiky nepotřeboval žádný speciální software ani hardware, pracoval stejně jako jeho spolužáci, jen s přihlédnutím ke svému handicapu.
V současné škole máme žáka s dystrofii, který zatím nepotřebuje žádné speciální digitální pomůcky, pracuje jako ostatní žáci.