Mé zkušenosti s žáky se SVP

Mé zkušenosti s žáky se SVP

autor Jan Čech -
Počet odpovědí: 1

Jsme střední odborné učiliště s obory opravář strojů a strojní zámečník, přičemž u se u nás střídá týden školy a týden odborného výcviku. Na škole našeho typu se s žáky se SVP setkáváme jen s žáky se specifickými poruchami učení jako jsou dyslexie, dyskalkulie, dysgrafie a ADHD.

Těmto žákům jsou pak v týdnu školy buď zadávána různá individuální domácích cvičení, dále jsou při výuce promítána prezentace na dataprojektoru. Při odborných předmětech jsou témata procvičena na názorných pomůckách, případně se k výuce využívá interaktivní tabule.

Nyní aktuálně, na základě výsledků a doporučení PPP, spolu s vedením školy a pedagogickým sborem, řeším individuální plán a průběh vzdělávání u žáka s intenzivním strachem opuštění domova a mezi lidi. K výuce máme v plánu využít několik elearningových možností. 

Uložení materiálů bude na webu školy a na aplikaci Teams. Zasílání úkolů k vypracování bude využita aplikace Teams, dále e-mailová komunikace či Bakaláři a také další aplikace z nabídky Microsoft 365 (OneNote, Forms, PowerPoint, Word, a další, v závislosti na úrovni dovedností jak učitelů, tak žáka). 

Online výuka a dílčí ústní přezkoušení bude probíhat přes aplikaci Teams. Nicméně pololetní přezkoušení bude podmíněno ústní zkouškou na naší škole, a to v době, kdy nebudou ve škole žáci a za přítomnosti rodiče. Pokud toto žák zvládne, bude druhé pololetí náročnější, jelikož žák bude muset chodit na individuální odborný výcvik do naší školy.

Nyní zjišťuji jaké má žák doma PC vybavení, jaké aplikace a v jakých aplikacích umí pracovat. Pokud některé aplikace nebude zvládat, natočím u každé aplikace krátké instruktážní video, které mu pošlu. Případně využiju k vysvětlení aplikaci, se kterou žák bude umět pracovat.

Pokud má někdo další doporučení, bude vítáno.