Podívejte se ve své škole, jaké žáky se SVP máte. Popište, jestli již žáci s nějakými technologiemi pracují a jakým způsobem. Pokud ještě technologie pro SVP nepoužíváte, zamyslete se, jaké by bylo vhodné zařadit.
Ve škole máme 16 žáků ve třech tzv. paragrafových třídách (tj. třídách zřízených podle $ 16 odst. 9 školského zákona). Práce pedagogů v těchto třídách je hodnocena velmi kladně jak rodiči, tak i českou školní inspekcí.
Část těchto žáků s lehčím mentálním postižením má upravený ŠVP s minimálními výstupy. Tato třída má svou vlastní sadu chromebooků, které běžně ve výuce používají. V hodinách nové informatiky používají i programovatelné Lego stavebnice.
Dále máme ve škole 70 žáků se SVP na prvním a druhém stupni v běžných třídách. S těmito žáky se pracuje podle doporučení. V hodinách speciálně pedagogické péče se pracuje na chromeboocích s aplikacemi jako je např. Včelka atd.
Jeden žák se sluchovým postižením a jedna žákyně se zrakovým postižením používají ve výuce kompenzační pomůcky.
Jak budete jako ICT koordinátor postupovat?
Až při zpracovávání tohoto úkolu jsem si uvědomila, kolik žáků se SVP ve škole máme a jak skvělou práci s těmito žáky kolegové v rámci hodin speciálně pedagogické péče odvádějí.
Jako koordinátor ICT jim chci nabídnu svou pomoc. Zvažuji také, zda by nebylo pro celý pedagogický sbor přínosné zorganizovat workshop, kde by nám tito kolegové ukázali, jaké aplikace a sofware používají.
Jak byste jako ICT koordinátor mohl žákům pomoci?
Hledala a testovala bych různé aplikace, které by mohly žákům pomoci s učením doma.