M_18_ Úkol #1 Napište své zkušenosti se žáky se SVP
Jako ICT koordinátor bych začala tím, že bych provedla průzkum mezi učiteli a žáky, abych získalapřehled o tom, jaké technologie se již ve škole používají a jakým způsobem se pracuje se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Průzkum by zahrnoval otázky jako:
1. Jaké technologie již máme k dispozici ve škole?
2. Jaké zkušenosti s technologiemi mají naši učitelé a žáci?
3. Které technologie by mohly být pro práci s SVP užitečné, ale zatím nejsou dostupné?
4. Jaké jsou potřeby žáků se vzdělávacími potřebami a jak by technologie mohly pomoci jejich vzdělávání?
Na základě získaných informací bych navrhla a vybrala vhodné technologie, které by mohly být implementovány do výuky pro podporu žáků se vzdělávacími potřebami. To by mohlo zahrnovat:
1. Speciální software: Například software pro čtení a psaní pro žáky s dyslexií, nebo interaktivní multimediální aplikace pro vizuální učení.
2. Tablety nebo notebooky: Které by mohly být vybaveny aplikacemi a softwarem pro individuální učení a práci žáků.
3. Technologie pro komunikaci: Například komunikační aplikace pro žáky s komunikačními obtížemi nebo výukové platformy s funkcemi pro online komunikaci a podporu.
4. Adaptivní technologie: Technologie, které se přizpůsobují individuálním potřebám žáků, například adaptivní testování nebo programy pro individuální plánování učení.
Jako ICT koordinátor bych se snažila zajistit, aby byly tyto technologie dostupné pro učitele i žáky a aby byly integrovány do výuky co nejefektivněji. To by zahrnovalo poskytnutí školení pro učitele, podporu při implementaci technologií do výuky a pravidelné monitorování a vyhodnocování účinnosti použití technologií ve vzdělávacím procesu.
Dále bych se snažila vytvářet prostředí, ve kterém by žáci se speciálními vzdělávacími potřebami mohli plně využít potenciál technologií. To by zahrnovalo zapojení žáků do procesu výběru technologií, poskytování individuální podpory a sledování pokroku žáků.
Jako ICT koordinátor bych také hledala možnosti spolupráce s externími partnery, jako jsou organizace zaměřené na podporu osob se speciálními potřebami nebo poskytovatelé specializovaných technologií, abychom mohli využít nejnovějších poznatků a technologií v oblasti speciálního vzdělávání.