Uhlík

Uhlík

autor Václav Uhlík -
Počet odpovědí: 0

Na naší škole je cca 50 žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Jsou to žáci s různým znevýhodněním, od středních poruch učení, poruch řeči, poruch chování až po těžké zrakové postižení. Na základě doporučení jsou žáci zařazováni do skupin předmětu speciálně pedagogické péče (PSPP). V rámci tohoto předmětu je jim poskytována podpora a kompenzují se tak obtíže žáků. V rámci tohoto předmětu, ale i v běžné výuce, se používají různé kompenzační pomůcky.

Běžně žáci používají zařízení typu chromebook s dotykovým displejem, různé online nástroje a software. Žákyně s těžkým zrakovým postižením používá digitální kamerovou lupu, notebook a speciální klávesnici.

Software: aplikace Včelka, Brepta, DysCom, ZoomText, online učebnice

Role ICT koordinátora spočívá především v pomoci s výběrem, instalací, nastavením a používáním hardwaru a softwaru. ICT koordinátor by měl být schopen pomoci s odstraňováním případných problémů a s vyhledáváním dalších zdrojů. V případě složitějších postupů je nutná spolupráce s rodiči, případně s odborníky v oblasti speciálně pedagogické péče.