M18 - Budinská

M18 - Budinská

autor Lada Budinská -
Počet odpovědí: 0

M18  Budinská

Podívejte se ve své škole, jaké žáky se SVP máte. Popište, jestli již žáci s nějakými technologiemi pracují a jakým způsobem. Pokud ještě technologie pro SVP nepoužíváte, zamyslete se, jaké by bylo vhodné zařadit. 

Jak budete jako ICT koordinátor postupovat? 

Jak byste jako ICT koordinátor mohl žákům pomoci? 

 

V naší škole máme nejčastěji tyto žáky se SVP: žáky se zdravotním postižením, sociálním znevýhodněním:b

-        3. stupeň PO - porucha koncentrace pozornosti s hyperaktivitou, dyslexie, dysgrafie a dysortografie, percepčně motorické oslabení, snížený jazykový cit. V řeči přetrvávají rysy verbální auditivní dysgnózie.  Zde žák využívá tyto pomůcky a učební materiály: Vizuální opory dle aktuálního učiva – přehledy učiva, číselné osy, tabulka s násobky. Manipulační didaktické pomůcky, počítačové programy.

-        3. stupeň PO - výrazné oslabení zejména sluchové percepce, vázne i zrakové vnímání. Zde žák využívá tyto pomůcky a učební materiály: Nadepsaná - předtištěná písmena, kostky s krátkými a dlouhými samohláskami, přehledy, barevná pravidla, pomůcky vhodné pro sluchové a zrakové vnímání, obrazový materiál, kartičky.

-        Žák s OMJ – přetrvává jazyková bariéra - Zde žák využívá tyto pomůcky a učební materiály: Obrazový materiál, kartičky, tabulka čtveřice písma, počítačové programy pro rozvoj slovní zásoby, pomůcky pro rozvoj sociálních dovedností, vizuální opory dle aktuálního učiva, mtablet, výukový software, manipulační didaktické pomůcky.

-        Žák s LMP se spec.výchovnými a vzdělávacími potřebami a sluchovou vadou, PO 3 - Zde žák využívá tyto pomůcky a učební materiály: vizuální opora ve třídě, materiály poskytované vyučujícími (kartičky – vyjmenovaná slova, přehledy učiva, vizuální pomůcky, názorné pomůcky,). 

-        Žák se zdravotním postižením, vzděláván podle ustanovení §16, odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, formou individuální integrace v běžné třídě základní školy. Zde žák využívá tyto pomůcky a učební materiály: Speciální učební materiály pro výuku žáků s mentálním postižením (čítanky, pomůcky pro strukturované učení). Výukové materiály na PC, DUMy. Manipulační pomůcky – výukové karty, domina, didaktické hry…

 

Pro tyto žáky vyučující připravují specifická zadání tak, aby byl umožněn maximální rozvoj každého jednotlivce. Využíváme digitální technologie pro uplatnění různých stylů učení dle aktuální potřeby. Využíváme např. aplikace Quizziz, myšlenkové mapy Coggle.it, práci s online učebnicemi či výuková videa a výukové programy pro interaktivní tabule. Pro žáky s SPU máme speciální výukový software, např. TS Český jazyk, Zeměpisná cvičení apod. Ve třídě máme asistenta pedagoga, který např. se žákem s LMP pracuje na počítači.

Jako ICT koordinátor bych do budoucna chtěla rozšířit řadu výukového softwaru pro žáky se SVP v předmětech, které zatím chybí.