Učitel/ka přírodopisu na základní škole se snaží najít nové způsoby, jak přiblížit žákům témata přírodovědných věd a podnítit jejich zájem o přírodu a vědu obecně.
1) Co tě nejvíce inspiruje na téma přírody a přírodovědných věd, a jak bys chtěl/a tuto inspiraci předat svým žákům? (Zde je prostor pro sdílení osobních zkušeností a vášní spojených s přírodou.)
2) Jaká témata nebo přístupy k výuce přírodopisu si myslíš, že by mohly být pro žáky nejzajímavější a nejrelevantnější pro jejich každodenní život? (Tato otázka umožní prozkoumat možnosti propojení výuky s životními situacemi a zájmy žáků.)
3) Jak bys chtěl/a, abychom společně podpořili zvědavost a objevování u tvých žáků v rámci výuky přírodopisu? (Zde můžeme hledat strategie a aktivity, které budou povzbuzovat žáky k samostatnému zkoumání a objevování.)
4) Jak bys chtěl/a, abychom společně využili venkovní prostředí nebo technologie, abychom posílili zájem žáků o přírodu a přírodovědné vědy? (Tato otázka může vést k diskusi o využití terénních výletů, experimentů v přírodě nebo digitálních nástrojů pro výuku.)
5) Jak bys chtěl/a, abychom společně vytvořili prostředí, ve kterém se žáci budou cítit pohodlně a podnícení k otázkám, diskuzím a zkoumání v rámci výuky přírodopisu? (Kouč by měl podpořit učitele v hledání způsobů, jak vytvořit podporující prostředí pro zvýšení zájmu a aktivní účasti žáků.)