Podívejte se ve své škole, jaké žáky se SVP máte. Popište, jestli již žáci s nějakými technologiemi pracují a jakým způsobem. Pokud ještě technologie pro SVP nepoužíváte, zamyslete se, jaké by bylo vhodné zařadit.
Na 2. stupni naší školy máme okolo 35 žáků se SVP (nejčastěji dyslexie a dysgrafie). Máme také vysoký počet žáků z Ukrajiny a přes 90 % naších žáků je ze sociálně znevýhodněného prostředí (což do jisté míry beru také jako určitou formu SVP).
Jak budete jako ICT koordinátor postupovat?
V první řadě je určitě dobré znát o jaké žáky se jedná a jaké jsou jejich SVP. Jelikož na 2. stupni učím, nějaký základní přehled o těchto žácích mám. Dále bych se poradil s dalšími kolegy a také žáky. Jaké jsou jejich představy, co by jim ve výuce pomohlo a hlavně, co by dokázali ovládat.
Jak byste jako ICT koordinátor mohl žákům pomoci?
Učitelům a žákům nabídnu možnosti, jak využít stávající zařízení, případně softwarové nástroje (například lupa, převod textu na řeč nebo naopak, klávesnice na obrazovce, apod). Pokud by se jednalo o nějakou závažnější či specifičtější potřebu, musela by být řešena individuálně.
Tento školní rok učím fyziku v 6. ročníku. Do třídy chodí holka, která má obtíže v oblasti mobility
a jemné motoriky. Má velké problémy se psaním. Této žákyni jsem zapůjčili notebook, ve kterém si vede sešit a snažím se do digitální formy převádět i další učební materiály. Nejsem si jistý, jak notebook používá v ostatních předmětech.
Celkově se v hodinách snažím využívat digitální zařízení i s ostatními žáky. Zvyšuje to jejich motivaci a hodiny více baví je i mě.