Podívejte se ve své škole, jaké žáky se SVP máte. Popište, jestli již žáci s nějakými technologiemi pracují a jakým způsobem. Pokud ještě technologie pro SVP nepoužíváte, zamyslete se, jaké by bylo vhodné zařadit.
Ve škole pracujeme se žákyni, která má velice silné zrakové postižení. Naštěstí jsme na žádost kraje obdrželi finance na pořízení vhodných kompenzačních pomůcek, které jsme diskutovali s vedením školy a také s rodiči žákyně.
Konkrétněji se jedná o digitální lupu (https://www.reineckervision.de/en/products/electronic-magnifiers/mano-2xl/), které má k dispozici různé režimy, má nastavitelné polohování a také dokáže několika násobně zoomovat. Naneštěstí žákyni vyhovuje a vidíme značně zlepšení, co se snížení stresu týče.
Jak budete jako ICT koordinátor postupovat?
Žákyni jsem se zeptal, zdali nemá s nějakými zařízeními již nějaké zkušenosti, abychom měli představu, co by ji vyhovovalo. Z informací jsem spolu s třídním učitelem vyvodili, co bychom mohli pořídit a návrhy jsme konzultovali s vedením školy. Konzultace proběhla také s rodiči, ale ta proběhla ze strany třídní učitelky.
Jak byste jako ICT koordinátor mohl žákům pomoci?
Zjistit, jaká zařízení by mohla být pro ně vhodná a hlavně která by jim pomohla v rámci jejich handicapu.