Přímo ve třídě mám žáka s SVP – nadaného žáka. Chlapec ve druhé třídě s mimořádným nadáním – úroveň převážně logického myšlení na úrovni 11 let.
Využívá: výukové softwary/stránky/aplikace: Matemág, umíme to, bobřík informatiky, starší vydání Matematického klokana, robotika – práce s ozobotem, knihy – Koumák, Hejného matematika
Jako ICT koordinátor pomáhám hledat vhodné softwary a aplikace, nejen pro toto nadané dítě, ale i pro žáky s SVP – poruchy učení, pozornosti. Hledání různých interaktivních her, aplikací. ICT koordinátor pomáhá s přípravou digitálních pomůcek pro žáky s SVP.
Pro nadané žáky pomáhám s výběrem robotických pomůcek.
Ráda bych nadaného žáka přihlásila do nějaké mezinárodní organizace – online spolupráce, projekty. Např. eTwinning.
Ráda bych zařadila VR pro žáky s SVP – poruchy učení, pozornosti ADD, ADHD
Virtuální realita a rozšířená realita:
Dyslexie: VR může pomoci dětem s dyslexií zlepšit čtení a porozumění textu prostřednictvím interaktivních her, cvičení a multimediálních prostředí, která poskytují alternativní způsoby vizualizace a interpretace informací.
ADHD: VR může být užitečná pro děti s ADHD k tréninku soustředění a pozornosti prostřednictvím her a aktivit, které vyžadují rychlou reakci a koncentraci.
Ve škole využíváme pro žáky s SVP pouze interaktivní výukové materiály.
Poruchy pozornosti: Děti s poruchami pozornosti, jako je ADHD, mohou mít obtíže udržet soustředění na tradiční výukové materiály. Interaktivní výukové materiály mohou pomoci těmto dětem udržet pozornost a zájem tím, že poskytují dynamické a angažující prostředí pro učení.
Poruchy učení: Děti s různými poruchami učení, jako je dyslexie, dyskalkulie nebo poruchy paměti, mohou mít obtíže s tradičními výukovými metodami. Interaktivní výukové materiály mohou být přizpůsobeny individuálním potřebám těchto dětí a poskytovat různé způsoby přístupu k informacím a učebním aktivitám.