SVP Řeháková

SVP Řeháková

autor Petra Řeháková -
Počet odpovědí: 1

Přímo ve třídě mám žáka s SVP – nadaného žáka. Chlapec ve druhé třídě s mimořádným nadáním – úroveň převážně logického myšlení na úrovni 11 let.

Využívá: výukové softwary/stránky/aplikace: Matemág, umíme to, bobřík informatiky, starší vydání Matematického klokana, robotika – práce s ozobotem, knihy – Koumák, Hejného matematika

Jako ICT koordinátor pomáhám hledat vhodné softwary a aplikace, nejen pro toto nadané dítě, ale i pro žáky s SVP – poruchy učení, pozornosti. Hledání různých interaktivních her, aplikací. ICT koordinátor pomáhá s přípravou digitálních pomůcek pro žáky s SVP.

Pro nadané žáky pomáhám s výběrem robotických pomůcek.

Ráda bych nadaného žáka přihlásila do nějaké mezinárodní organizace – online spolupráce, projekty. Např. eTwinning.

 

Ráda bych zařadila VR pro žáky s SVP – poruchy učení, pozornosti ADD, ADHD

Virtuální realita a rozšířená realita:

Dyslexie: VR může pomoci dětem s dyslexií zlepšit čtení a porozumění textu prostřednictvím interaktivních her, cvičení a multimediálních prostředí, která poskytují alternativní způsoby vizualizace a interpretace informací.

ADHD: VR může být užitečná pro děti s ADHD k tréninku soustředění a pozornosti prostřednictvím her a aktivit, které vyžadují rychlou reakci a koncentraci.

 

Ve škole využíváme pro žáky s SVP pouze interaktivní výukové materiály.

 

Poruchy pozornosti: Děti s poruchami pozornosti, jako je ADHD, mohou mít obtíže udržet soustředění na tradiční výukové materiály. Interaktivní výukové materiály mohou pomoci těmto dětem udržet pozornost a zájem tím, že poskytují dynamické a angažující prostředí pro učení.

Poruchy učení: Děti s různými poruchami učení, jako je dyslexie, dyskalkulie nebo poruchy paměti, mohou mít obtíže s tradičními výukovými metodami. Interaktivní výukové materiály mohou být přizpůsobeny individuálním potřebám těchto dětí a poskytovat různé způsoby přístupu k informacím a učebním aktivitám.


V odpovědi na Petra Řeháková

Re: SVP Řeháková

autor Tomáš Milička -
Dobrý den,

děkuji Vám za krásný příklad podpory nadaného žáka.
Prosím Vás, abyste na setkání tuto zkušenost ostatním předala.

Zapojení VR a AR je hodně zajímavé téma. Máte nějaké konkrétní reference na použití těchto technologií pro žáky s SVP?
Chci Vás také poprosit o představení tohoto konceptu na setkání, pokud byste byla tak hodná.

Děkuji Vám za Váš čas, který jste tomuto tématu již věnovala
Tomáš Milička