Dobrý den,
žáky s SVP ve škole máme a snažíme se s nimi pracovat co nejefektivněji i za použití digitálních technologií, které se staly nedílnou součástí naší výuky. Kromě žáků s minimálními výstupy máme i žáka se sluchovým postižením. Pro tyto žáky nemáme nakoupené zvláštní kompenzační pomůcky. Se žákem se sluchovým postižením jsem se setkala poprvé a očekávala jsem doporučení kompenzačních pomůcek z PPP. Bohužel jsme žádné takové doporučení neobdrželi.
Digitální technologie nemáme přiřazené k jednotlivým žákům, ale učitelé je hojně zařazují do hodin dle uvážení a potřeby, což se nám osvědčilo i při práci se žáky s SVP.
Ve výuce velmi hojně využíváme tablety, notebooky, robotické hračky, programy a další interaktivní techniku. Při počtu cca 300 žáků mají učitelé možnost s žáky využít přibližně 110 kusů mobilních zařízení, která jsou určena pouze pro práci žáků. Nejen já, ale i moji kolegové využíváme tuto techniku velmi často a dle mého názoru právě tento přístup pomáhá aktivizaci a zapojení žáků s SVP.
V rámci pravidelných metodických schůzek, které pro kolegy pravidelně připravuji, sdílíme zkušenosti s využíváním softwaru i hardwaru se žáky a speciálně pak se žáky s SVP.
Speciální programy zakoupeny nemáme, spíše se vydáváme cestou neplacených softwarů za využití nakoupené techniky. Případně starší zakoupené licence využíváme také spíše s celou třídou.
Prostor pro individuální práci s technologiemi a aplikacemi využívá náš speciální pedagog v rámci hodin speciálně pedagogické péče.
Aplikace, která se mi velmi osvědčila při práci se znevýhodněnými žáky je například Actionbound. Tato aplikace je vlastně verze hry honby za pokladem. Velká výhoda hry je, že každý žák postupuje vlastním tempem, přehlednost a různorodost aktivit v aplikaci. Navíc se zde snoubí spojení s venkovní výukou, což u žáků podporuje aktivitu a nadšení do práce.
Děkuji za doporučení stránky s kompenzačními pomůckami, rozhodně mi tento náhled rozšířil povědomí o možnostech podpory žáků a jejich implementaci do výuky.
žáky s SVP ve škole máme a snažíme se s nimi pracovat co nejefektivněji i za použití digitálních technologií, které se staly nedílnou součástí naší výuky. Kromě žáků s minimálními výstupy máme i žáka se sluchovým postižením. Pro tyto žáky nemáme nakoupené zvláštní kompenzační pomůcky. Se žákem se sluchovým postižením jsem se setkala poprvé a očekávala jsem doporučení kompenzačních pomůcek z PPP. Bohužel jsme žádné takové doporučení neobdrželi.
Digitální technologie nemáme přiřazené k jednotlivým žákům, ale učitelé je hojně zařazují do hodin dle uvážení a potřeby, což se nám osvědčilo i při práci se žáky s SVP.
Ve výuce velmi hojně využíváme tablety, notebooky, robotické hračky, programy a další interaktivní techniku. Při počtu cca 300 žáků mají učitelé možnost s žáky využít přibližně 110 kusů mobilních zařízení, která jsou určena pouze pro práci žáků. Nejen já, ale i moji kolegové využíváme tuto techniku velmi často a dle mého názoru právě tento přístup pomáhá aktivizaci a zapojení žáků s SVP.
V rámci pravidelných metodických schůzek, které pro kolegy pravidelně připravuji, sdílíme zkušenosti s využíváním softwaru i hardwaru se žáky a speciálně pak se žáky s SVP.
Speciální programy zakoupeny nemáme, spíše se vydáváme cestou neplacených softwarů za využití nakoupené techniky. Případně starší zakoupené licence využíváme také spíše s celou třídou.
Prostor pro individuální práci s technologiemi a aplikacemi využívá náš speciální pedagog v rámci hodin speciálně pedagogické péče.
Aplikace, která se mi velmi osvědčila při práci se znevýhodněnými žáky je například Actionbound. Tato aplikace je vlastně verze hry honby za pokladem. Velká výhoda hry je, že každý žák postupuje vlastním tempem, přehlednost a různorodost aktivit v aplikaci. Navíc se zde snoubí spojení s venkovní výukou, což u žáků podporuje aktivitu a nadšení do práce.
Děkuji za doporučení stránky s kompenzačními pomůckami, rozhodně mi tento náhled rozšířil povědomí o možnostech podpory žáků a jejich implementaci do výuky.