2._Úkol_k_modulu_M12_koučovací_otázky_Habr

2._Úkol_k_modulu_M12_koučovací_otázky_Habr

autor Libor Habr -
Počet odpovědí: 0

2. Úkol k modulu M12

Zadání: Popište 2 konkrétní situace ze své praxe, které by byly vhodné k řešení pomocí koučovacího rozhovoru. 

Ke každé z nich zkuste navrhnout 5 otevřených koučovacích otázek.

Kolegyně z 1. stupně, učitelka praktických činností chtěla poradit, jakým způsobem by mohla využít elektronické stavebnice Boffin (slaboproudé elektrické obvody), ve svých hodinách. Řešila zejména obavu, aby zvládla přiložené návody na stavbu jednotlivých projektů, které jsou součástí stavebnice.

Navrhované otázky:

 Co tě motivuje k využití elektronické stavebnice Boffin ve výuce praktických činností? (Zaměření na pochopení vnitřní motivace a cílů kolegyně, případně zjistit, jaké má dosavadní zkušenosti s výukou elektroniky).

  1. Jak vlastně vnímáš zamýšlený přínos a výzvu práce s elektronickou stavebnicí Boffin? (Zvážení všech kladů a záporů a realistická příprava na změnu, jaké má pedagogické cíle.).
  2. Jaké konkrétní aktivity byste s elektronickou stavebnicí Boffin ve výuce realizovali? (Společné prozkoumání využití stavebnice v praxi, jaké projekty by asi žáky mohly nejvíce bavit.).
  3. Co tě konkrétně nejvíce trápí na návodech k jednotlivým projektům? (Zde je otevřený prostor pro sdílení obav a hledání řešení s koučem, společně si návody prostudovat – rozdělit si třeba je dle náročnosti.).
  4. Jaké kroky bychom museli podniknout, aby ses cítila komfortně a sebevědomě při práci s elektronickou stavebnicí Boffin? (Podpora kouče v plánování a hledání podpůrných materiálů, přítomnost v počátku dalšího vyučujícího v hodině, technická podpora, atd.).

Cílem koučovacích otázek je otevřít diskusi a vést k hlubšímu zamyšlení a také sebereflexi. Neexistují žádné "správné" odpovědi a kouč by se měl zaměřit na aktivní naslouchání a podporu učitele v jeho úvahách.