1._Úkol_k_modulu_M12_koučovací_otázky_Habr

1._Úkol_k_modulu_M12_koučovací_otázky_Habr

autor Libor Habr -
Počet odpovědí: 0

1. Úkol k modulu M12

Zadání: Popište 2 konkrétní situace ze své praxe, které by byly vhodné k řešení pomocí koučovacího rozhovoru. 

Ke každé z nich zkuste navrhnout 5 otevřených koučovacích otázek.

 Kolega ze školy, učitel matematiky na 2. stupni chtěl poradit, jakým způsobem by mohl využít tablety ve svých hodinách. Řešil zejména to, jaké aplikace by ve svých hodinách mohl využívat (měl nějaké návrhy aplikací) a aby práce s tablety zaujala žáky oproti běžné výuce na tabuli.

 Navrhované otázky:

  1. Co tě motivuje k zavedení tabletů do výuky matematiky? (Zde je třeba se zaměřit na pochopení vnitřní motivace a cílů učitele.).
  2. Jaké vnímáš potenciální přínosy a výzvy používání tabletů ve výuce matematiky? (Tato otázka by měla učiteli pomoci zvážit klady a zápory na to se na plánovanou změnu připravit.).
  3. Jaké konkrétní aktivity byste s tablety ve výuce matematiky realizovali? (Společně s učitelem by bylo vhodné zjistit inovace ve využití technologií v matematice.).
  4. Máš nějaké obavy ohledně zavedení tabletů do výuky? (Zde by měl být prostor pro sdílení obav a hledání řešení s koučem.).
  5. Jaké kroky bychom museli podniknout, aby ses cítil komfortně a také sebevědomě při používání tabletů ve výuce matematiky? (Kouč podporuje učitele v plánování a hledání podpůrných materiálů.).

Cílem koučovacích otázek je otevřít diskusi a vést k hlubšímu zamyšlení a také sebereflexi. Neexistují žádné "správné" odpovědi a kouč by se měl zaměřit na aktivní naslouchání a podporu učitele v jeho úvahách.