Jsme malotřídní škola do 45 dětí (MŠ nepočítám). Učitelek je u nás málo, k tomu jsou ještě asistenti. Pokud máme dát dohromady minimální počet 6 lidí na školení do sborovny, je problém dát tento počet dohromady. Přitom by nás bylo dost, ale někteří se aktivně brání. Jeden je programově proti jakýmkoliv moderním technologiím ve výuce, byl problém přimět ho i k používání elektronické třídnice, další tvrdí, že nemají čas a už jim při všem, co mají stíhat, nezbývá mentální kapacita. Přitom školení mohou mít zadarmo přímo ve škole. I čas školení se uzpůsobí jejich potřebám. Přesto nechtějí.
Pro mne nastává okamžik, kdy bych je měla začít přesvědčovat, aby se začali zapojovat.
1) Jaký druh školení (na jaké téma) by tě motivoval k účasti.
2) Jaký druh nástrojů by mohl zefektivnit tvojí práci (přípravy nebo i samotnou výuku). Co potřebuješ?
3) Jaký maximální čas jsi ochotná školení věnovat?
4) Byla bys ochotná zúčastnit se i v případě, že by se po tobě chtěla nějaká aktivita či iniciativa? Kde jsou tvoje hranice?
5) Co mohu udělat pro to, abys překonala svou nechuť? Jaké podmínky ti mám vytvořit?