Nápad 2 - Časosběr ptačího krmítka

Nápad 2 - Časosběr ptačího krmítka

autor Dominika Pavlíková -
Počet odpovědí: 0

1. Možnost pozorování ptáků pomocí časosběrného videa

2. Možné vytvořit pomocí mobilního telefonu i fotoaparátu

3. Učitel může s žáky nainstalovat zařízení ke krmítku a poté video společně s žáky upravit či jim jej nachystá sám a žákům je díky technologiím umožněn jedinečný pohled na chování ptáků, frekvenci příletu ptáků, různorodost zástupců ptáků, apod. Výhodou je zaznemenání delšího časového úseku do kratšího videa. 

4. Žáci mohou s videem dále pracovat - poznávat zástupce, počítat jednotlivé druhy, udělat součty. Také se mohou pokusit vytvořit si své vlastní video (mladší žáci s pomocí rodičů).

Tento nápad jsem nalezla při hledání moderních a digitálních metod ve výuce na internetu. Zkoušeli jsme tento postup již opakovaně na 1. i 2. stupni. Žákům se vždy tato aktivita líbila.

Inspirací pro videoprojekty na různá témata může být relevantní zdroj: https://spomocnik.rvp.cz/clanek/23292/20+-TEMAT-PRO-ZAKOVSKE-VIDEOPROJEKTY.html

Další odkazy na zajímavá časosběrná videa:

https://dobryzpravy.cz/video_o_zivote_tucnaku/

https://www.casosberna.cz/