ASHER, J. a B. PRICE. The Learning strategy of total physical response: Some age differences. Child Development, 1967, 38, s. 1219−1227. ISSN 1467-8624. 

BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-1829-0. 

BORDAG, Denisa. Míšení kódů, interference a role mateřského jazyka při osvojování jazyka cizího. In: DOLEŽÍ, Linda (ed.). Začínáme učit češtinu pro děti-cizince (předškolní věk). Praha: AUČCJ. 2015, s. 17−21. ISBN 978-80-260-7506-6. 

COOK, Vivian. Linguistics and Second Language Acquisition: One Person with Two Languages. In: ARONOFF, Mark a Janie REES-MILLER (eds.). The Handbook of Linguistics. Oxford: Blackwell. 2004, s. 488–511. ISBN 978-1-4051-0252-0. 

CVEJNOVÁ, Jitka a kol. Referenční popis češtiny pro účely zkoušky z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR – úrovně A1, A2. NÚV: Praha, 2014. 

ČECHOVÁ, Marie a Ludmila ZIMOVÁ. Metodický list k vyučování českému jazyku pro učitele žáků-imigrantů. Český jazyk a literatura, 2002/2003, 53, s. 179–184. ISSN 0009-0786. 

DOLEŽÍ, Linda a Svatava ŠKODOVÁ. Výuka češtiny pro děti-cizince v předškolním věku – základní doporučení. In: DOLEŽÍ, Linda (ed.). Začínáme učit češtinu pro děti-cizince (předškolní věk). Praha: AUČCJ, 2015, s. 75−82. ISBN 978-80-260-7506-6. 

DOLEŽÍ, Linda, VYŠÍNOVÁ, Pavlína a Tomáš NIKOLAI. Diagnostika jazykových a obecně kognitivních funkcí a culture-fair testy. In: DOLEŽÍ, Linda (ed.). Začínáme učit češtinu pro děti-cizince (předškolní věk). Praha: AUČCJ, 2015, s. 30−42. ISBN 978-80-260-7506-6. 

GHIRARDINI, Federica. Morphological Constraints on Intra-sentential Code-switching: toward a standardization of Spanglish Grammar. Annali Online di Ferrara – Letter 1, 2006, 15/30. 

MIKULAJOVÁ, Marína et al. Heidelberský test vývoje řeči (H-S-E-T). Brno: Psychodiagnostika, 1997. ISBN 978-80-86856-42-1. 

IPEK, Hulya. Comparing and Contrasting First and Second Language Acquisition: Implications for Language Teachers. English Language Teaching, 2009, 2 (2), s. 155−163. ISSN 1916-4742. 

JONÁŠOVÁ, Regina. Žák-cizinec na střední škole. In: DOLEŽÍ, Linda (ed.). Začínáme učit češtinu pro náctileté cizince. Praha: AUČCJ, 2016.  

MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole (1. vyd.). Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1070-3. 

OMAR, M. K. (1973): The Acquisition of Egyptian Arabic as a Native Language. Mouton, Paris. ISBN 9781589011687. 

PUNČOCHÁŘ Martin a Taťjana BERNÁTKOVÁ. Začlenění a vzdělávání dětí cizinců. Metodická příručka pro pedagogy. Vzdělávání dětí cizinců v Ústeckém kraji. Ústí nad Labem, 2011. 

 RADOSTNÝ, Lukáš et al. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Praha: Meta, o. p. s., 2011. ISBN 978-80-254-9175-1. 

SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, Gabriela a Filip SMOLÍK. Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha: Psyché (Grada), 2014. ISBN 978-80-247-4240-3. 

SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, Gabriela a Filip SMOLÍK. Diagnostika jazykového vývoje. Diagnostická baterie pro posuzení vývoje jazykových znalostí a dovedností dětí předškolního věku: textová příručka. Praha: Psyché (Grada), 2014. ISBN 978-80-247-4239-7. 

SNOW, Catherine E. a Marian HOEFNAGEL-HÖHLE. The Critical Period for Language Acquisition: Evidence from Second Language Learning. Child Development, 1978,  49 (4), s. 1114−1128. ISSN 1467-8624. 

ŠINDELÁŘOVÁ Jaromíra a Svatava ŠKODOVÁ. Čeština jako cílový jazyk I. Metodika pro výuku osob (dětí do 15 let) s mezinárodní ochranou formou azylu nebo doplňkové ochrany. Praha: MŠMT, 2013. ISBN 978-80-87601-20-4. 

Vyhláška č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných

Vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou (se změnami účinnými od 1. 1. a 1. 10. 2017)

Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů („školský zákon“)

Zákon č. 82/2015 Sb. (novela školského zákona a souvisejících zákonů)

Zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů


 

On-line zdroje: 

https://www.czso.cz/csu/cizinci/cizinci-pocet-cizincu 

http://www.msmt.cz/dokumenty-3/skolsky-zakon-v-konsolidovanem-zneni-ucinnem-od-1-9-2016 

http://radaevropy.cz/ 

http://sociocultur.ujep.cz/elearning/ 

Společný evropský referenční rámec. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Dostupný na http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/spolecny-evropsky-referencni-ramec-pro-jazyky 

http://www.inkluzivniskola.cz/organizace-aneb-cizinci-ve-skole/jazykova-podpora-dle-ss16


 


Naposledy změněno: pondělí, 14. září 2020, 08.10