Modulární konstrukce školního kurikula 

Flexibilita a individualizace: Modulární struktura umožňuje školám flexibilně přizpůsobit vzdělávací obsah a metody potřebám jednotlivých žáků/studentů či skupin žáků/studentů. Tím se podporuje individuální rozvoj a přizpůsobení vzdělávání konkrétním potřebám a zájmům vzdělávaných. 

Adaptace na změny a nové trendy: Díky modulárnímu přístupu je škola schopna rychle reagovat na změny ve společnosti, na nové technologie, výzkumy a poznatky v oboru. Tím je zajištěna aktuálnost a relevance vzdělávacích programů.

Integrace průřezových témat a kompetencí: Modulární konstrukce umožňuje snadnou integraci průřezových témat (např. environmentální výchova, mediální gramotnost, etické aspekty apod.) a rozvoj klíčových kompetencí (např. komunikace, kritické myšlení, spolupráce).

Podpora aktivního učení a interaktivních metod: Modulární přístup často podporuje aktivní učení a interaktivní metody výuky, což zvyšuje zapojení žáků/studentů a jejich motivaci k učení.

Efektivní správa a plánování: Školy mohou lépe plánovat a spravovat své zdroje (čas, personál, materiální vybavení) díky modulárnímu uspořádání kurikula. To vede k efektivnějšímu využití prostředků a optimalizaci vzdělávacích procesů.

Inovativní přístup a konkurenční výhoda: Modulární konstrukce je vnímána jako inovativní a moderní přístup ke vzdělávání, což může škole poskytnout konkurenční výhodu při náboru a motivaci žáků a studentů, získávání grantů a spolupráci s externími partnery.

V závěru lze říci, že modulární konstrukce školního kurikula přináší řadu výhod, které přispívají k lepšímu a efektivnějšímu vzdělávání žáků nebo studentů a posilují celkovou školní kvalitu a dynamiku.


Seznamte se orientačně s metodickým materiálem: 

Modulární projektování školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání, Národní ústav odborného vzdělávání (nuov.cz)


Prostudujte si pozorně studijní materiál: Michaela Prášilová: TVORBA VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU


Naposledy změněno: pátek, 26. července 2024, 10.01