Milí tvůrci,

blížíme se spuštění kurzu. Už brzy se vaše práce zúročí na reálných uživatelích. Otevření bran kurzu je moment radosti, ale je třeba být dobře připraven. Nese s sebou totiž i nové úkoly, např. uživatelskou podporu. 

Co si pod tím představit? Účastníci potřebují podpořit v celé řadě úkonů, zejména první dny a týdny po otevření kurzu. Obvykle je to vůbec samotný přístup do kurzu. Jsou lidé, kteří jsou zmatení, nepamatují si přihlašovací jméno či heslo, byť se je sami nedávno vytvářeli. Dále mohou mít problém s orientací v kurzu, s tím je třeba počítat předem a dodat dostatečné instrukce pro orientaci. 

Pokud je kurz distribuovaný krajskými pracovišti či dokonce tutorovaný, bude třeba počítat se školením krajských garantů a tutorů. Sami se potřebují v Moodlu a kurzu zorientovat, byť prostředí znají a nepohybují se s v něm poprvé. 


Rovněž je třeba počítat, i po několikerém testováním, s chybami. Může se jednat o drobné pravopisné chyby, nefungující tlačítka či zastarávající obsah. Je třeba počítat s tím, že odkazy časem nebudou aktuální, obsah bude třeba upravit kvůli novelizacím zákonů apod. to se nestane ze dne na den, minimálně jednou za rok bude však údržba nezbytná. Obvykle v létě, když se v Moodlu nepohybuje tolik studentů.

Další věc, kterou je třeba vzít v potaz je další vyhodnocování kurzů. To už je také dobré promyslet při spuštění: Kdy a jak budeme testovat dopad kurzů? Kdo vám s tím pomůže? Budete-li mít odpovědi na tyto otázky ještě než kurz spustíte, jeho udržitelnost bude mnohem snazší. 

Naposledy změněno: úterý, 2. ledna 2024, 12.44