Krok 5: Testování kurzu
Milí tvůrci,
věřili byste, že už jsme o pátého kroku? Blížíme se ke konci. V tuto chvíli již máte většinu obsahu kurzu hotového, možná ne úplně, to nevadí. V každém případě je čas plánovat větší testování.
Testování rozdělujeme na dvě. První se týká testování průchodu kurzem. Někdo z realizačního týmu, ideálně někdo jiný než tvůrce, kurzem prochází a zaznamenává chyby, na něž narazil. Ať už se jedná o pravopisné chyby, nefungující tlačítka či potřebu přeformulovat nějaké věty.
Druhé testování se týká uživatelské zkušenosti. Je ideální, když se uskuteční s reálným budoucím uživatelem, alespoň jedním. Uživatel dostane sadu otázek, na než odpovídá. Toto testování již tolik nesleduje nefungující tlačítka (byť je také může odhalit), ale spíše zjišťuje, jak kurz na účastníka působí. Zjišťuje, zda je průchod kurzem čistý a jasný, obsah srozumitelný, tak akorát náročný, cíle a jejich evaluace přímočará.
Zpětnou vazbu od testerů i účastníků bývá někdy náročné zkousnout. Přeci jen jste na kurzu dost odpracovali a oni si teď stěžují... Zkušenost však říká, že zpětná vazba je nezbytná a obvykle kurzu výrazně zlepší.
Doporučujeme dát si dostatek času na její zapracování, může to být pár dní, ale klidně i týden či dva dle náročnosti projektu. Vždy se tato investice vyplatí.