Dobrý den, v návaznosti na dnešní přednášku níže jak citovat použití AI.
Jak citovat do seznamu zdrojů AI (prompt je kurzívou):
- CHATGPT. Udělej za mě závěrečnou práci pro studium ICT koordinátora. ChatGPT [online]. OpenAI, 12. 4. 2025 [cit. 14. 4. 2025]. Dostupné z: https://chat.openai.com/
- MICROSOFT COPILOT. Udělej za mě závěrečnou práci pro studium ICT koordinátora. Microsoft Copilot [online]. Microsoft, 10. 4. 2025 [cit. 14. 4. 2025]. Dostupné z: https://copilot.microsoft.com/
- GEMINI. Udělej za mě závěrečnou práci pro studium ICT koordinátora. Gemini [online]. Google, 11. 4. 2025 [cit. 14. 4. 2025]. Dostupné z: https://gemini.google.com/
- GROK. Udělej za mě závěrečnou práci pro studium ICT koordinátora Grok [online]. xAI, 10. 4. 2025 [cit. 14. 4. 2025]. Dostupné z: https://grok.x.ai/
- LE CHAT. Udělej za mě závěrečnou práci pro studium ICT koordinátora Grok. Le Chat [online]. Mistral AI, 12. 4. 2025 [cit. 14. 4. 2025]. Dostupné z: https://chat.mistral.ai/
- CLAUDE. Udělej za mě závěrečnou práci pro studium ICT koordinátora Grok. Anthropic, 9. 4. 2025 [cit. 14. 4. 2025]. Dostupné z: https://claude.ai/
Pokud jsem použil text pro úpravu textu (odstavce), dal bych to jako poznámku pod čarou ve smyslu např.:
- Text byl jazykově upraven s využitím nástroje ChatGPT od společnosti OpenAI.
- Jazyková a stylistická úprava textu proběhla s využitím nástroje umělé inteligence ChatGPT (OpenAI).
- Upraveno pomocí ChatGPT (OpenAI).
Co se týče vygenerovaného obrázku, použil bych pod obrázek následující titulek:
- Obrázek 1: Skupina nadšených žáků. Vytvořil autor pomocí nástroje Copilot (Microsoft), 2025.
- Obrázek 2: Skupina nadšených žáků. Vytvořil autor pomocí nástroje Gemini (Google), 2025.
- Obrázek 3: Skupina nadšených žáků. Vytvořil autor pomocí nástroje GPT (OpenAI), 2025.
Pokud bych dělal seznam zdrojů obrázku (já ho nedělám), použil bych toto:
- Copilot. Obrázek: Skupina nadšených žáků. Vytvořeno autorem pomocí nástroje Copilot [online]. Microsoft, 14. 4. 2025 [cit. 14. 4. 2025]. Obrázek generovaný umělou inteligencí.
- Gemini. Obrázek: Skupina nadšených žáků. Vytvořeno autorem pomocí nástroje Gemini [online]. Google, 14. 4. 2025 [cit. 14. 4. 2025]. Obrázek generovaný umělou inteligencí.
- GPT. Obrázek: Skupina nadšených žáků. Vytvořeno autorem pomocí nástroje GPT [online]. OpenAI, 14. 4. 2025 [cit. 14. 4. 2025]. Obrázek generovaný umělou inteligencí.
Pokud jde o použití příspěvků ze sociálních sítí:
- MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Učitelé dostanou více volna. Facebook [online]. 10. 4. 2025 [cit. 14. 4. 2025]. Dostupné z: https://www.facebook.com/msmtcr/posts/1234567890
- ČESKÁ FILHARMONIE. Učitelé si zahráli na nervy. Instagram [online]. 5. 4. 2025 [cit. 14. 4. 2025]. Dostupné z: https://www.instagram.com/p/C123abcd/
- ČT24. Umělá inteligence a školství – diskuse amatérů. YouTube [online]. 2. 4. 2025 [cit. 14. 4. 2025]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=abcd1234
Třeba to někomu pomůže, klidně bych to rozeslal i žákům. S pozdravem PJ