žáci s SVP - Jiří Hablawetz

žáci s SVP - Jiří Hablawetz

autor Jiří Hablawetz -
Počet odpovědí: 0

Na naší SZŠ mají někteří žáci s přiznaným zdravotním znevýhodněním možnost využívat vlastní ICT zařízení, jako jsou tablety nebo notebooky, při výuce. Škola aktuálně nemá žáky s vážnějšími poruchami nebo zdravotními omezeními. Studenti se specifickými potřebami často používají aplikace, jako je například Duolingo, která je běžně dostupná a pomáhá nejen s učením jazyků, ale i s rozvojem paměti a soustředění díky strukturovanému procvičování a interaktivnímu rozhraní. Využívají také aplikaci Kahoot. Tyto nástroje zlepšují efektivitu jejich učení a usnadňují integraci do výuky.

Jak budu postupovat jako ICT koordinátor:

  1. Analýza potřeb žáků: Zjistím specifické požadavky na technologie pro SVP ve spolupráci s pedagogy a rodiči.
  2. Výběr a implementace nástrojů: Doporučím vhodný software, např. aplikace na čtení textu nebo nástroje pro rozvoj koncentrace.
  3. Podpora a školení: Poskytnu školení pedagogům i žákům.

Jak bych mohl pomoci:

Nabídnu žákům ergonomická zařízení (např. tablety s dotykovým ovládáním) a vhodný software, jako Microsoft OneNote, pro lepší organizaci a učení.