Na naší SZŠ mají někteří žáci s přiznaným zdravotním znevýhodněním možnost využívat vlastní ICT zařízení, jako jsou tablety nebo notebooky, při výuce. Škola aktuálně nemá žáky s vážnějšími poruchami nebo zdravotními omezeními. Studenti se specifickými potřebami často používají aplikace, jako je například Duolingo, která je běžně dostupná a pomáhá nejen s učením jazyků, ale i s rozvojem paměti a soustředění díky strukturovanému procvičování a interaktivnímu rozhraní. Využívají také aplikaci Kahoot. Tyto nástroje zlepšují efektivitu jejich učení a usnadňují integraci do výuky.
Jak budu postupovat jako ICT koordinátor:
- Analýza potřeb žáků: Zjistím specifické požadavky na technologie pro SVP ve spolupráci s pedagogy a rodiči.
- Výběr a implementace nástrojů: Doporučím vhodný software, např. aplikace na čtení textu nebo nástroje pro rozvoj koncentrace.
- Podpora a školení: Poskytnu školení pedagogům i žákům.
Jak bych mohl pomoci:
Nabídnu žákům ergonomická zařízení (např. tablety s dotykovým ovládáním) a vhodný software, jako Microsoft OneNote, pro lepší organizaci a učení.